[Fanda] Ziskani vlastnictvi nad slozkou

Vítek tapin na wo.cz
Čtvrtek Září 10 11:26:20 CEST 2015

Zdravím,

Prosím vás, dokázal by mě někdo poradit, jak získat vlastnická práva nad
složkou či určitými soubory?

Jsem jako administrátor, UAC mám vypnuté, zkouším tu dvě varianty: Ve
vlastnostech složky/souboru (alt+enter) záložku Zabezpečení, zde v dropdown
listu vyberu mé uživ. jméno, 1x tab na Upravit, na tom enter, zde znovu
vyberu své uživ. jméno, a dotabnu a enabluju hodnotu parametru Povolit
úplné řízení. Pak klasicky OK, zkoušel jsem i Použít, ale v obou případech
mě vyskakuje chyba, přístup byl odepřen.

Druhá varianta je přes registry vytvořením dwordů pro Runas a command s tím,
 že se v kontext menu zobrazí složka take ownership:

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
@="Take ownership"
"HasLUAShield"=""
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant
administrators:F"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
@="Take ownership"
"HasLUAShield"=""
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant
administrators:F /t"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\"
/grant administrators:F /t"

Ovšem zde se mě v kontext menu objeví take ownership, ale po aktivaci
bohužel přejmenovat soubor v daném obsahu také nelze, tedy vlastnická práva
nepřevezmu.

Mohu zkusit ještě vytvoření ikonky cmd.exe na desktopu jako run as
administrator, ale vzhledem k tomu, že v baťáku mám dost složek, které
přesouvám, bylo by to krajně nevyhovující.

Jen pro informaci, potřebuji získat přístup nad %programfiles%\Windows
NT\Accessories\ kvůli Notepadu na Windows 7, který si chci vyměnit za
starší bez ribbonů. Můžu hodit starší jentak do rootu nebo program files, a
vytvořit si zástupce a shortcut key na něj, ale to je trochu fušeřina.

Moc děkuju za případné rady.
Hezký den
Vítek