[Fanda] Audio description (zvukový popis)

Josef Drabek drabek.jos na braillnet.cz
Neděle Květen 31 21:19:09 CEST 2015

Zdravím,
hlasitost jde nastavit, ale někdy i ta nejvyšší je malá.
Prostě většina filmů v pohodě, výjimky existují. Trvale mám nastavenou
nejvyšší hlasitost a nikdy se mi nestalo že by komentář rušil zvuk filmu.
Televizor mám Samsung.

J. D.

-----Původní zpráva-----
Od: Jiří Machota
Datum: 31. května 2015 20:40
Komu: fanda na elsa.cvut.cz
Předmět: [Fanda] Audio description (zvukový popis)

    Milí fandové, píši dnes ještě jednou, tentokrát ohledně rozdílné
intenzity hlasitosti zvukového popisu na běžné televizi nebo přes internet.
    Včera jsem si na ČT1 experimentálně pustil 2. část filmu Jan Hus a
zjistil jsem, že zvukový popis, dále jen AD, je na televizi, tedy v rámci
běžného pozemního vysílání slabší než na internetu, kde je naopak naprosto
vyhovující.

Chci se tedy zeptat, jestli si uživatel může na televizi nastavit hlasitost
AD, protože např. překládané cizojazyčné projevy jsou v češtině slabé, a
tudíž zcela nesrozumitelné a nevím, jestli jde o chybu zvukaře a nebo mám na
svém přístroji špatně nastavený AD.

Rozdíly jsem totiž zaznamenal i ve výše jmenovaném filmu, kde po aktivaci
zvukového popisu byl AD naprosto vyhovující, ale na běžné TV je vždy o něco
málo slabší, opět v mém případě, nechci zobecňovat.

Máte s intenzitou audiokomentářů sami nějaké zkušenosti, tedy konkrétně, co
do rozdílné hlasitosti na internetu, nebo při sledování prostřednictvím
DVB/t?

                    Jiří Machota