[Fanda] Audio description (zvukový popis)

Jiří Machota machotaj na volny.cz
Neděle Květen 31 20:40:40 CEST 2015

    Milí fandové, píši dnes ještě jednou, tentokrát ohledně rozdílné intenzity hlasitosti zvukového popisu na běžné televizi nebo přes internet.
    Včera jsem si na ČT1 experimentálně pustil 2. část filmu Jan Hus a zjistil jsem, že zvukový popis, dále jen AD, je na televizi, tedy v rámci běžného pozemního vysílání slabší než na internetu, kde je naopak naprosto vyhovující.

Chci se tedy zeptat, jestli si uživatel může na televizi nastavit hlasitost AD, protože např. překládané cizojazyčné projevy jsou v češtině slabé, a tudíž zcela nesrozumitelné a nevím, jestli jde o chybu zvukaře a nebo mám na svém přístroji špatně nastavený AD.

Rozdíly jsem totiž zaznamenal i ve výše jmenovaném filmu, kde po aktivaci zvukového popisu byl AD naprosto vyhovující, ale na běžné TV je vždy o něco málo slabší, opět v mém případě, nechci zobecňovat.

Máte s intenzitou audiokomentářů sami nějaké zkušenosti, tedy konkrétně, co do rozdílné hlasitosti na internetu, nebo při sledování prostřednictvím DVB/t?

                    Jiří Machota