[Fanda] Fakt nepříjemné čtení

Pondělí Květen 18 23:19:05 CEST 2015

Ahoj Miloši,

hlasy Zuzana a Iveta se instalují samostatně a jsou společné pro více
verzí JAWSu, takže pokud již máte v laborce nainstalovánu původní
Zuzanu ve variantě RealSpeak Solo Direct, není třeba ji znovu
instalovat a stávající vám bude s JAWSem 16 fungovat zcela stejně jako
dříve.

> mě by zajímalo, proč si Galop vybral pro nový telefon Zuzanu a ne Elišku.

Dodavatele řečové syntézy pro chytrý mobil SmartVision vybíral jeho
výrobce, firma KAPSYS, a to centrálně pro všechny jazykové verze
telefonu, GALOP jako dovozce pro jednu malou zemičku neměl možnost
tuto záležitost jakkoliv ovlivnit.

> Je to kvůli ceně, nebo kvůli nějaké zvláštní licenci?

Kromě ceny a licenčních podmínek ještě asi mohlo hrát roli technické
řešení (jak jednoduché či složité bylo tu kterou syntézu do daného
systému integrovat), nicméně který z těchto faktorů byl tím
rozhodujícím opravdu netuším.

> Nie je to síce nič "prínosného", ale dovoľte mi prosím povedať: Zlatý e-speak.

Mišo, nehnevajte sa prosím, ale výše uvedený výrok je podle mne
opravdu mimo mísu. V diskusi na rovině Iveta - Zuzana - Eliška
zmiňovat eSpeak je asi stejně přínosné, jako při diskusi ve foyer
Obecního domu po skončení zahajovacího koncertu Pražského jara začít
rozebírat harmonii písně Pec nám spadla... Hudba jako hudba, že...
:-))

Dobrou noc.

Michal Jungmann