[Fanda] Fakt nepříjemné čtení

Pondělí Květen 18 17:02:08 CEST 2015

Radku,

kolegové Ti Zuzanu v rámci JAWS 15 zřejmě naservírovali v novější
variantě Vocalizer Expressive, která je -- stejně jako Iveta Vocalizer
Expressive -- bohužel tak "chytrá", až je v praxi pro seriózní práci
nepoužitelná. Rychlým "řešením" je tedy nainstalovat starší Zuzanu ve
variantě RealSpeak Solo Direct -- přímý odkaz na stažení je

ftp://ftp.freedomscientific.com/users/hj/private/WebFiles/RSD/1.0/RSD1.0.84.101-czc-Zuzana-enu.exe

Problém s nesmyslnými slovníky, obsaženými v českých hlasech
syntezátoru Vocalizer, se jinak s výrobcem JAWSu snažíme řešit již
někdy od listopadu 2012, ale nějaký posun pozitivním směrem je bohužel
stále v nedohlednu a situace se -- naposledy s přechodem na novější
variantu Vocalizer Expressive -- spíše zhoršuje než zlepšuje. Problém
je podle všeho na straně dodavatele hlasů, firmy Nuance, která
nereaguje na žádné připomínky -- ani od tak velkého zákazníka, kterým
je Freedom Scientific... Teď nás zrovna čeká další kolo boje, neboť
hlasy od Nuance jsou použity rovněž v telefonu SmartVision, který
budeme uvádět na český trh, tak uvidíme, zda se přes jiného
prostředníka něco nepovede změnit, ale příliš velké naději si
nedělám...

Hezký den.

Michal Jungmann