[Fanda] Informace o CD a jeho přehrávání ve Winampu - malý dodatek

Csaba Garai csaba.garai na gmail.com
Čtvrtek Květen 14 13:00:28 CEST 2015

Zdravím,
obávám se, že tu databázi už nikdo nerozchodí. Podle mě byla odpojena.
Už delší dobu bohužel nefunguje ani na mém počítači, kde je poslední
oficiální verze WinAmpu, alespoň si myslím, že tam mám poslední.
Nevím, kdo jak sleduje vývoj WinAmpu, ale už více než před rokem
vývojáři další podporu na WinAmpu - včetně online služeb - ukončili
včetně dalšího vývoje.
Více v článku níže:
21.  11.  2013
Winamp končí. Populární přehrávač bude po 16 letech odstaven
Polesný David
Už v roce 1997 jste si do počítače mohli nainstalovat Winamp. Program
původně určený pro přehrávání hudebních souborů si brzy získal miliony
příznivců. Byl přehledný, rychlý, měl ekvalizér a hlavně se rychle
vyvíjel. V roce 2005 měl 52 milionů uživatelů. To už byla vývojářská
firma Nullsoft, která za vývojem Winampu stála, pod křídly AOL (koupě
proběhla v roce 1999 za 80 milionů dolarů). Nyní se v AOL rozhodli, že
další vývoj tohoto programu zastaví.

Mnozí tento program důvěrně známe
Oficiální konec Winampu byl stanoven na 20. prosince 2013. To zmizí
oficiální odkazy ke stažení a odstaví se navázané online služby. Program
se nebude dále vyvíjet.

Upozornění o ukončení na webu Winampu. Placený Winamp Pro na památku už
si nekoupíte.
Arstechnica poodhaluje, že AOL k tomuto kroku vedly slabé příjmy
Winampu. U freewaru, jehož příplatkové funkce nejsou nijak klíčové, to
asi ani nepřekvapí. Před radikálním ukončením bychom ale přeci jen
čekali nějaký pokus, jak z široké uživatelské základny a oblíbené značky
peníze navíc získat.

Program se postupně rozrůstal o další funkce a za malého přehrávače
hudby se stal komplexní správce multimédií. Takové bobtnání však
některým uživatelům vadilo.
V dnešní době je to už ale možná pasé, poslech hudby se přesouvá ke
streamovacím službám a především do mobilů. Ačkoli má Winamp i mobilní
verzi, těžko může konkurovat nativním systémovým aplikacím jako je
iTunes nebo Google Music.
Program si ale i přes oficiální ukončení vývoje bezesporu řadu příznivců
udrží. Není závislý na webových službách a vývoj audioformátů není
aktuálně nijak překotný. Winamp tak může v počítačích sloužit ještě dlouho.
Zdroj:
http://www.zive.cz/bleskovky/winamp-konci-popularni-prehravac-bude-po-16-letech-odstaven/sc-4-a-171405/default.aspx

--

s pozdravem, Cs.