[Fanda] Eltrinex, dotazy

Josef Louda josef.louda na tiscali.cz
Čtvrtek Květen 14 11:37:45 CEST 2015

   		Zdravím fandy a Vojtu obzvlášť,
 > 1. Jak s pryžovými kritkami? Umím je nadzvednout, ale když chci
připojit USB, bojím se, abych tu krytku třeba omylem neutrhnul.
* Jistě utrhnout by se možná daly, ale zatím jsem neslyšel, že by se to
někomu povedlo, tak bych se toho neobával, při běžné manipulaci se
určitě neutrhne, já je odklápěl mnohosetkrát.

 > 2. Na mikrofon jsou nějaké molitanové kryty, ale pořád mi padají.
Jsou tam nutné nebo mohu mít diktafon bez nich?
*Já je nikdy nepoužil, jsou určeny pro natáčení v exteriéru, když třeba
fouká vítr, má to trochu tlumit.
Imho je vhodnější udělat závětří, nějakou deskou, či krabicí.

    3. Jak diktafon čistit? Vím, že asi suchým kouskem látky by bylo
nejlepší, nesnese vodu ani chemikálie, ale co, kdyby náhodou byl nějak
špinavý? Myslím třeba, půjdu po venku, nebudu mít zrovna čisté ruce, on
mi třeba bude vypadávat z kapsy a budu ho potřebovat schovat. Také vím,
že za deště se točit taky nemůže.
* Dal bych ho klidně do mikrotenového sáčku a dole zavázal gumičkou. Pak
se dá nahrávat v dešti, ovládat zablácenýma rukama apod. Čistit nejlépe
navlhčeným hadříkem s trochou mýdla, event saponátu, podle toho zda je
zašpiněn více alkalickým či kyselým. Dodává se také mechanicky odolné
pouzdro,ale to nebrání zašpinění. Mě se nejvíc osvědčilo upravené staré
pouzdro od mobilního telefonu, kdy mám po stranách uvnitř nalepené
molitany, tak aby se vystouplé mikrofony vešly a nedotýkaly pouzdra.
  Toto pouzdro má i klip na zavěšení, což samotný diktafon nemá.
A ještě se optám, byl by zájem o verzi firmwaru, kdy je příposlech toho
co se nahrává, jen v případě, že diktafon nahrává? jakmile se opětovným
stiskem REC nahrávání pauzne, tak se příposlech stiší. Nahrávání se u
diktafonů sice indikuje na displeji, ale to my nevidíme. Tohle si
vyžádali němci a je to zatím dále jen v anglické verzi.
Další požadavek němců je funkce jako u Olympusu a to při krátkém stisku
vpřed/vzad skok o určitý úsek. U Eltrinexu to v případě indexací krátkým
stiskem vpřed,nebo vzad,skáče na nejblišší indexační značku. Při
rychloposunu se exponenciálně zrychluje posun, podle toho jak dlouho se
vpřed, nebo vzad přidrží.
     Pepa