[Fanda] dodatek k wifi

Ladislav Csepi lacoc na nextra.sk
Sobota Květen 9 11:53:23 CEST 2015

Zdar, musím dať nižšie uvedenému za pravdu, kamoška má zrovna podobný problém, kde má u lokálneho poskytovateľa net cez wifi zo strechy budovy po vysielač, ktorí je bohviekde, možno i v druhom meste. No a vtip je v tom, že neraz máva výpadky i u tak nenáročných služieb ako audiofacetime, či Skype audio, je to dané i počasím - sychravé počasie net zhoršuje. A peckou je, že hoc má tzv. neobmedzený internet zmluvne daný, tak ju sprostredkovateľ pravideľne upozorňuje a za trest i odpojuje, ak prekročí objem dát, ktorí sa sprostredkovateľovi podľa jeho úsudku zdá byť príliž veľký. A to s oddôvodnením, že ostatným užívateľom sa potom dáta neujdú. Zdaje sa mi, že v záujme čo najviac ušetriť do vlastnej kapsy, má sprostredkovateľ kúpený od svojho dodávateľa určitý objem dát a s tým si musí vystačiť pre všeckých svojich užívateľov, hoc má s nimi zmluvy na tzv. neobmedzený net.
Osobne to mám podobne jak Peter, že mám kábel nastavený na 100 mb, pričom mi cez ten istý kábel ide i obyčajná káblovka s niekoľkými základnými tv kanálmi. Neraz sa mi snažili vnútiť digitálnu telku, no mne tých pár kanálov stačí, dôraz kladiem na data.
Tiež sa mi vyskytol drobný problém, že som kúpil nový počítač, no a ten mám v druhej miestnosti pripojený už len cez wifi a rýchlosť sa mi orproti pripojeniu káblom dosť spomalila, čo by som i chápal, no nie je mi zrejmé, prečo mám na novom počítači pomalší net, než na starom Ipade mini v tej istej miestnosti. Nie je to veľký rozdiel, no pri sťahovaní väčších súborov z leteckej pošty, kde server dovoľuje na jednu ip-ku ťahať iba 3 súbory naraz už nutno niekedy počkať, čo u pripojenia káblom nebolo nikdy nutné. Možno to bude ovládačmi k wifi sieťovke v tom počítači, budem musieť poprosiť dodávateľa, nech sa sem príde pozrieť - Laco

Dňa 9.5.2015, o 10:04, GP1 <gp1 na nextra.sk> napísal: