[Fanda] dotaz k wifi

Jan Danko honzadanko na volny.cz
Sobota Květen 2 12:30:28 CEST 2015

Zdravím,

Je bych dodal, že dnes jsou také routery P, G, N AC například Asus AC 56 U Dualband. Tyto routery umí vysílat jak v pásmu 2,4 GHZ tak v pásmu 5 GHZ. Aby bylo možné chytit síť v pásmu 5 GHZ musí počítače a další přístroje mít wifi kartu, která to umožňuje.

S pozdravem

Jan Danko

E-mail: jan.dank na seznam.cz

-----Původní zpráva-----
Od: fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz [mailto:fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz] za uživatele Csaba Garai
Odesláno: 2. května 2015 11:30
Komu: fanda na elsa.cvut.cz
Předmět: Re: [Fanda] dotaz k wifi

Zdravím,
myslím, že jak to popsal Jirka je nějak divné, jen proto, že je router starý se samozřejmě přenos spomalovat nemůže, alespoň neznám důvod, proč bytomu mělo být tak.
Zato jiných důvodů, proč se přenos seká, nebo přerušuje může být hromada.
Např. zarušené pásmo, kdy je v provozu v okolí množství routerů, takže se vzájemně ruší, při automatické volbě kanálu se v případě vytíženosti toho, který je nastavený router může pokusit změnit kanál a nenajde neobsazený s nižším provozem v okolí, nebo jednoduše sníží rychlost přenosu mezi zařízením a routerem a ta už nestačí na potřebný datový tok, nebo je na daný router připojeno víc uživatelů, takže se v případě, že jiné zařízení zatíží kapacitu, na jiném se to může projevit i tak, že se přenos vysokého datového toku i na chvilku přeruší a u videostreamu se už pak přenos nemusí znovu navázat, často tomu je možné předejít i nastavením tzv. QOS (quality of service - myslím se to nazývá, kdy se v routeru může nastavit priorita určitého druhu přenosu.
Jistě je dalších možných důvodů více možná jsem ty mnou uvedené nepopsal zcela přesně, ale zdají se mi pravděpodobněji, než to, že se časem router bezdůvodně - jen stářím - spomaluje.
Pokud jde jen o poslech sportovního přenosu a obraz není důležitý, může být  lepší poslouchat místo ČT 4 Sport stream Českého rozhlasu se sportovními přenosy:
http://prehravac.rozhlas.cz/zpravy
s pozdravem, Cs.

--

s pozdravem, Cs.