[Fanda] dotaz k wifi

Csaba Garai csaba.garai na gmail.com
Sobota Květen 2 11:30:03 CEST 2015

Zdravím,
myslím, že jak to popsal Jirka je nějak divné, jen proto, že je router
starý se samozřejmě přenos spomalovat nemůže, alespoň neznám důvod, proč
bytomu mělo být tak.
Zato jiných důvodů, proč se přenos seká, nebo přerušuje může být hromada.
Např. zarušené pásmo, kdy je v provozu v okolí množství routerů, takže
se vzájemně ruší, při automatické volbě kanálu se v případě vytíženosti
toho, který je nastavený router může pokusit změnit kanál a nenajde
neobsazený s nižším provozem v okolí, nebo jednoduše sníží rychlost
přenosu mezi zařízením a routerem a ta už nestačí na potřebný datový tok,
nebo je na daný router připojeno víc uživatelů, takže se v případě, že
jiné zařízení zatíží kapacitu, na jiném se to může projevit i tak, že se
přenos vysokého datového toku i na chvilku přeruší a u videostreamu se
už pak přenos nemusí znovu navázat, často tomu je možné předejít i
nastavením tzv. QOS (quality of service - myslím se to nazývá, kdy se v
routeru může nastavit priorita určitého druhu přenosu.
Jistě je dalších možných důvodů více možná jsem ty mnou uvedené nepopsal
zcela přesně, ale zdají se mi pravděpodobněji, než to, že se časem
router bezdůvodně - jen stářím - spomaluje.
Pokud jde jen o poslech sportovního přenosu a obraz není důležitý, může
být  lepší poslouchat místo ČT 4 Sport stream Českého rozhlasu se
sportovními přenosy:
http://prehravac.rozhlas.cz/zpravy
s pozdravem, Cs.

--