[Fanda] ešte k digitalizácii kaziet

GP1 gp1 na nextra.sk
Pondělí Srpen 24 08:26:46 CEST 2015

Ahoj!
Je kopec jednoduchých lacných kazetových magnetofonov, ktoré majú len
sluchátkový výstup. Navyše aj slabo odrušený motorček. Tie sa k
digitalizácii moc nehodia.
Celkom ma kvalitov prekvapili niektoré volkmeny, ktoré hrali slušne aj
motorček rušil velmi málo.
Oplatí sa zohnať kvalitnejší deck, ako spomína Pavel. Sú aj modely
umožnujúce meniť rýchlosť prehrávania a tým dosiahnuť lepšiu zhodu s
originálom.
Majú aj priamo linkový výstup.
Prípadne je použitelná aj staršia HiFi veža, ktorá obvykle linkový výstup
má.
Ako už bolo spomenuté s nekvalitného záznamu nebude nikdy kvalitne
zdigitalizovaný zvuk.
Navyše ak bude ešte nahrávka dodatočne obsahovať rušenie od motorčeka
magnetofonu, tak to bude úplne zbytočná práca.
Žiadny program na svete neodstráni premodulovanie a nadmerné rušenie v
zázname.
Osvedťčil sa mi externý audio/ USB prevodník phono preamp studio, ktorý má
okrem iného prepínanie citlivosti vstupu, filter na odstránenie rušenia
rádiovým signálom aj korekčný zosilovač pre magnetodynamickú prenosku.
Odstup signál/ šum je velmi dobrý.

Nahrávanie zvuku do počítača je vcelku jednoduchá záležitosť, akurát
treba chvílku laborovať s vhodnými komponentami a nastavením aparatúry.

Existuje aj kazeták do počítača o velkosti CD mechaniky dodávaný firmou
Conrad.
Hraje celkom dobre.