[Fanda] Microsoft Excel, záhlaví a řazení

Radek Seifert seifert na elsa.cvut.cz
Středa Srpen 19 10:41:52 CEST 2015

Dobrý den,
pokud máte MS Office 2010, označte si tabulku, vyberte si z kontextového menu položku "Seřadit" a zde možnost "Vlastní": v následném dialogu existuje zaškrtávací pole "Data obsahují záhlaví". Pokud jej zaškrtnete, bude Excel považovat první řádek tabulky za záhlaví a nezahrne ho do setřídění.
Existuje taky mechanická možnost, jestliže například před setříděním vložíte mezi záhlaví a data volný řádek: po označení dat se záhlaví do výběru nezahrne a vy poté prostě volný řádek vymažete.
Myslím ale, že první možnost je o cosi elegantnější :-)

Zdraví Radek Seifert

-----Original Message-----
From: fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz [mailto:fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz] On Behalf Of Petra Urbanová
Sent: Tuesday, August 18, 2015 12:21 PM
To: Fanda Konference
Subject: [Fanda] Microsoft Excel, záhlaví a řazení

Dobrý den.

Když si chci v katalogu knížek seřadit tituly podle data a času, tak se mi vždy první řádek, kde jsou název, autor, datum, čas, atd. dostanou ke konci souboru. Udělala jsem si formát buněk, aby názvy sloupců měly formát text, ale to vliv nemá.
Existuje nějaký grif, aby ten první řádek s pojmenováním sloupců byl vždy nahoře?
Jestli kontrol mezerou označím sloupec na začátku, nebo kousek dole, označí se vše včetně první buňky daného sloupce.
Sice bych si konkrétní sloupec mohla dát na začátek, ale druhé seřazení by mi rozházelo to první.
Když mám knížky seřazené podle času stažení a chtěla bych to dát i podle data, tak by mi to rozházelo časy, pokud bych sloupec datum dala na začátek na áčko.
Mám windows 7, excel 2007.

Snad jsem to napsala srozumitelně.

Předem děkuji za radu a přeji hezké dny.

Petra Urbanová

-----
Zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno AVG - www.avg.cz
Verze: 2013.0.3532 / Virová báze: 4365/10459 - Datum vydání: 18.8.2015