[Fanda] Winmonitor a Windows 10 - první dojmy.

Neděle Srpen 16 11:18:06 CEST 2015

Vážení přátelé,
tak jsem se konečně odhodlal tento víkend přejít na Windows 10 s
aktuální verzí Winmonitoru 2.2.7 a mé dojmy ze samotného systému jsou
velice pozitivní. Systém je opravdu svižnější, běží mi na notebooku
Thinkpad W530 se čtyřjádrovým procesorem a i tam se mi zdá, že výkon
trošku narostl, hlavně Winmonitor má zde např. v internet exploreru při
zapnutém okoexploreru o něco suběktivně lepší odezvu. Nic méně jsou zde
samozřejmě mouchy.
Většina aplikací, které jste byli zvyklí používat ve Windows 7, vám
určitě mluvit s Winmonitorem bude, v tom není problém. Ale zádrhel je
např. u některých windowsích přepracovaných aplikací, např. nemluví
Kalkulačka. Také Microsoft store, pokud byl ozvučený dobře, tak nyní v
něm okoexplorer nereaguje, pouze na stisk klávesy tab, nic méně pokud si
chceme koupit jakoukoliv aplikaci, nelze ani zvolit, prostřednictvím
jakého účtu aplikaci budeme kupovat, myslím tím, jestli microsoft účtu,
outlook účtu nebo hotmailu. Také úložiště onedrive padá, Winmonitor se
sice v tomto případě snaží načíst informace, ale spadne v přihlašovacím
dialogu, kdy se snažíme přihlásit se ke svému microsoft účtu. Také nový
prohlížeč Microsoft edge samozřejmě vůbec nemluví, respektive nemluví v
něm načtené stránky, v tomto případě zůstává k použití Internet
explorer, u kterého je vše v pořádku.
Dále není ozvučený klasiké vyhledávání aplikací, jako jsme zvyklí s
Windows 7, kdy stiskneme start a dostaneme se do editačního políčka pro
zadání názvu aplikace, zde nemluví názvy těchto aplikací. Dále jsem si
všiml, že pokud máme aktivní okno se zvukovou myší a v něm se mění
nějaký řádek, zvuková myš není schopná tyhle změny analyzovat.
Co se týče samotného procesu při upgradu, je potřeba samozřejmě mít
někoho vidícího, který nám musí po prvním restartu systému odklepnout
použít expresní instalaci, pak následuje několik restartů a pokud jste
měli Winmonitor spuštěný při úvodní obrazovce (zaškrtlé ozvučit login),
do systému se v pohodě sami přihlásíte. Tolik zatím k mým postřehům, mám
systém nainstalovaný opravdu jenom pár hodin, s přáním krásného dne
Jiří Stojaník.