[Fanda] spájanie audio a video stopy

Jaroslav Čajka jaryn.cajka na seznam.cz
Úterý Srpen 11 16:15:41 CEST 2015

Dělám to zásadně v movie maker. Problém je, že pokud není na videu žádný
zvuk, tak nevidomý nemá čeho se chytit.  Proto se i u profesionálů používá
ta klapka, která slouží k synchronizaci.
  Potom nahraji video a zastavím v místě klapky.  Bez očí tam nějaká setina
či desetina uteče téměř jistě. No ale do tohoto označeného místa si nahraji
zvuk. Potom stačí ve videu nastavit zvuk na nula a zvukový doprovod na 100%.
Při uložení filmu mám vždy obě stopy smíchané, nevím kde mohl vzniknout
problém.
Sám pracuji taky jen pomocí sluchu. Videa mi musí nejdřív někdo
zkontrolovat. Pak je dle zvuku stříhám. Po sestavení komplet videa uložím
jen zvuk, ten upravím v audacity a vložím zpět.

Jaroslav Čajka

P.S. Dokáži s tím pracovat pouze s NVDA, s Jaws se mi to nedaří.

-----Původní zpráva-----
From: František Ollé
Sent: Tuesday, August 11, 2015 3:45 PM
To: fanda na elsa.cvut.cz
Subject: [Fanda] spájanie audio a video stopy

Zdravím fandovia!
Mám na Vás nasledujúcu prosbu:
Potreboval by som spojiť audio a video stopu tak aby šla synchrónne, je to
totiž film v ktorom nešiel zvuk a ešte mám aj audio stopu zvlášť v .mp3 a
tieto dva súbory by som potreboval skombinovať do kopy. K dispozícii tu mám
virtualdub, ktorý mi toto .avi nenačítalo a potom ešte windows movie maker,
je to možné urobiť bez použitia zraku?
Prípadne najprv by som to skúsil spojiť tak, že by som spojil audio a
zvukovú stopu tak ako sú teda poviem príklad naimportujem si video a k nemu
naimportujem zvuk, len teraz neviem ako by som tieto dvä stopy mohol zlúčiť
do kopy aby začínali v rovnakom čase.
Do moviemakera sa mi to podarilo naimportovať teda aj audio aj video stopu,
ale keď som to dal uložiť, tak sa mi uložila len tá audio stopa.
Za pomoc vopred srdečne ďakujem.
S pozdravom František Ollé