[Fanda] Brltty na Windows 7 a braillský řádek Tieman

Martin Beran jazzeman na seznam.cz
Pondělí Srpen 10 22:10:54 CEST 2015

Ahoj,
já stáhl Brltty odtud:
http://mielke.cc/brltty/archive/brltty-win-5.2-1-libusb.exe
. Nejprve jsem stáhl program s názvem brltty-win-5.2-1-libusb-1.0.exe s
tím, že jde patrně o novější verzi, ovšem ta mi právě s Tiemanem ani za
Krista nechodila, takže stahujte tu pod odkazem, pakliže tedy jde o
32bitová Windows.
Já předtím odinstaloval Tiemanovy ovladače - možná, že tam mohou zůstat,
ale to nevím. Ovladače od Tiemana před tím každopádně nějak zazálohujte,
obávám se, že instalátor už se dnes snadno najít nedá, alespoň já jej
tedy na webu Optelecu nenašel - sám jsem si instalátor před léty raději
zazálohoval.

Až nainstalujete Brltty, bude ještě třeba nainstalovat nějaký ten LibUSB
filter - to je snad nutné tehdy, pokud nejsou nainstalovány USB ovladače
od výrobce, už si to přesně nepamatuji, protože jsem se po pravdě asi
třetí den poté vrátil zpět k Jawsu - přece jen s ním dělám 13 let a
přijde mi ergonomicky bližší a pohodlnější než NVDA, navíc jsem zjistil,
že současná verze NVDA WIN 10 ještě tak úplně nepodporuje.
Jinak v konfigurátoru BRLTTY musíte vybrat příslušný driver pro Tiemana,
má v sobě zkratku Vo jako Voyager, to poznáte, alespoň NVDA tam mluví.
Pak už jen stačí v NVDA vybrat jako braillský řádek BRLTTY, NVDA
restartnout a mělo by to chodit.
Všechno to řeším proto, jelikož už mi Tieman se současnými verzemi Jawsu
nechodí, zkrátka už je moc starý, takže pokud mám současnou sestavu, do
upgradu Jawsu, který mi dochází, už investovat nebudu, na braillský
řádek jsem zvyklý jako na svoje ruce, takže práce bez něj je docela tristní.
Desítky mě zajímají jakožto starého softwarového zvědavce, proto jsem
tady celou tu debatu rozpoutal.
Mějte se fajn a přeji hodně zdaru.
Martin.