[Fanda] Typ na šikovný TV program

Miloš Šmíd smid.milos na gmail.com
Pondělí Srpen 10 14:38:13 CEST 2015

Ahoj, Radku a ostatní,
nemám pro tebe jednoznačnou odpověď, ale došel jsem při hledání k zajímavým
odkazům.
Blesk rozlišuje žánry v TV barevně, ale také pomocí filtrů - Zábava,
Zprávy, dokument, film, Seriál, Sport - je těch filtrů asi málo
Povídání o tom přehledu televizních program-
http://www.blesk.cz/clanek/digital-internet/288980/blesk-cz-ma-novy-televizni-program-9-duvodu-proc-je-nejlepsi.html
Ukázka programu v reálu
http://tvprogram.blesk.cz/

Jako odstrašující pokus, kdy satelitní Digi TV chtěla udělat něco jako TV
program podle žánrů, o tom je možné se dočíst zde
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/271080-digi-tv-seradila-divakum-programy-podle-zanru-zmena-neni-mozna.html

Já si myslím, že to může být docela problém vzhledem k různým žánrovým
přesahům, ale asi by to přece jen mělo jít - vitz archiv Českého rozhlasu.

Poradil bych tip na Českou televizi - pokud se mi líbí nějaký pořad,
například Lwetecké katastrofy nebo Za tajemstvím železnic, u těchto
konkrétních pořadů jsem si nastavil upozornění na jejich vysílání, včetně
repríz - jako tzv. osobní program, což je možné tuším u každého pořadu
zvlášť na jeho stránce. Je s tím hodně práce, ale vyplatí se. Navíc si
myslím, že televize vysílají v tzv. schématech - stačí si zapamatovat, kdy
žánrový pořad běží.

Byla řeč o Seznam.cz - tady je článek o TV programu na Centrum.cz, který by
měl nějak také třídit pořady podle žánrů
http://www.bpn20.cz/clanky/centrum-cz-ma-novy-televizni-program/
Úplně vpravo nahoře - nevím, jestli ti tohle samozřejmě pomůže, je tlačítko
otevřít panel a vysune se zprava panel, v kterém jsou tlačítka pro základní
žánry - dost podobné úplně nejzákladnější třídění jako u toho Blesku:
dokument, film, hudba, pořad pro děti,

Nicméně ano, asi by se mi takový program taky líbil, ale ono nejde jen o
program ale i o to, kdo to tam bude pravidelně třídit, zařazovat, počítám,
že by tahle služba byla asi placená.
a také si myslím, že pokud to někdo vymyslí, tak rozlišení žánrů bude hodně
grafické, tedy pro nás nebo hlavně pro nevidomé dost nedostupné.
pátrejme dál.
Miloš