[Fanda] Typ na šikovný TV program

Radek Seifert seifert na elsa.cvut.cz
Pondělí Srpen 10 12:35:19 CEST 2015

Vážení přátelé,
nikoli že bych měl, ale naopak hledám. A hledám již velice dlouho a bezvýsledně. Avšak utilitka takového typu by mi přišla natolik zajímavá, že mi to nedá a zkusím takto oslovit nejenom běžné přispěvatele Fandy, ale třeba i programátory mnoha jiných užitečných prográmků.
Vyzkoušel jsem celou řadu TV programů a k nim přidružených funkcí. Umějí prakticky všechno, až na to pro moje potřeby úplně nejzákladnější - totiž nabídnout mi v daný okamžik přesně to, co hledám. Ilustruji to na jednoduchém příkladu: v televizi mne zajímají výhradně dokumenty a řekněme tenisové přenosy a programy o tenisu. Představoval bych si, že když otevřu mou personifikovanou část aplikace či na jiném principu postavený filtr, budou mi nabídnuty takové pořady - ideálně v chronologickém řazení, bez ohledu na program - případně volitelně. Takový výpis by potom vypadal například takto:
dnes - 13:10-14:15 Ajta krajta (dokument BBC), ČT 1
Zítra 5:15-6:30 Třetí podání (tenisový žurnál), ČT sport
12.8. Turnaj ATP v Horních Kotěhůlkách (přímý přenos finále), SrandaSport TV ... atd.

Časy by se samozřejmě mohly i překrývat, neboť záleží na mne, čemu dám přednost.
Ať dělám, co dělám, nikdy nedosáhnu takto jednoduchého výpisu, vždy mě nutnost dohledávání mých oblíbených pořadů přes podivně nastavené preference natolik zdržuje a otravuje, že raději sáhnu například po rádio podcastech. Výpis preferovaných programů řazených chronologicky bez ohledu na TV stanici je prostě na českém internetu jakési podivné tabu. Kdo ale řeší na prvním místě stanici? Podle mne většinu lidí primárně zajímá typ programu a příslušnou stanici si zvolí podle toho, má-li ji samozřejmě dostupnou. Anebo si množinu stanic nejprve určí a poté již ho zajímají hlavně programy v rámci určených stanic, nikoli primárně přehledy programů stanic.
Prosím, dospěl jste někdo na nějaké službě k takto filtrovaným pořadům? Podotýkám, že možnost ukládání určitých konkrétních pořadů do mých favoritních je v tomto případě naprosto nefunkční a v podstatě kontraproduktivní, neboť já svou podstatou nehodlám koukat na jediný určitý pořad, ale na pořad daného typu s obsahem, který mi dopředu není a nemůže být znám. Neposílejte mi proto prosím slepě typy na vyfikané služby typu FDB.cz a podobně, které právě umějí všechno, až na tohle.
Kdysi jsem dokonce o takové službě mluvil s kamarádem ze Seznamu, udělal si poznámku, že by takovou věc časem implementovali do jejich TV programu. Bohužel onen známý již v Seznamu není a nápad zůstal na papíru.
Já si ale stejně myslím, že něco takového přece musí existovat, protože není možné, že bych byl jediný, komu cosi takového chybí :-) no né?
Předem moc díky za ověřené a vyzkoušené typy - případně i pro chytré telefony.

Radek Seifert