[Fanda] Glosa - Zjisteni aktualni teploty na netu

Sona Fialova sfialova na centrum.cz
Pátek Srpen 7 15:48:47 CEST 2015

Zdravím,
tohle přesně právě je způsobováno tou pocitovou teplotou. Musím přiznat,
že já sama se dost pocitovou teplotou řídím a dost na ni dám. U mě je to
ale zřejmě ještě zapříčiněno, že já jsem opravdu nadšenec do počasí a
všeho, co s počasím souvisí, takže mě i baví sledovat různé hodnoty a
stavy počasí na různých místech ve světě. Zrovna včera jsem zjistila, že
na výpočet pocitové teploty existují hned dva vzorečky, jeden se používá
v USA a druhý v Kanadě, což jsou obě místa, kde se setkávají s různými
extrémními projevy počasí poměrně často. Nechtějte po mě ale vědět ony
výpočty, neboť to je zkrátka nad moje chápání. :o)
Ona pocitová teplota má hlavně smysl, kdy panují tuhé mrazy, v nichž
může být pocitová teplota mnohem nižší než ta skutečná, neboť díky
tomuto údaji můžete předejít vzniku omrzlin při dlouhodobějším pobytu v
tuhém mrazu. To, že jde do určité míry o velmi subjektivní prvek, to je
věc druhá, to nepopírám. Někdo je zkrátka horkokrevný, takže i například
v mínus pěti chodí v kraťasech a někdo se ještě ve dvaceti stupních
choulí ve svetru. Na druhou stranu zase není 0 stupňů jako 0 stupňů,
tedy po té pocitové stránce.
Závěrem bych chtěla podotknout, že i když máme v současné době k
dispozici předpověď počasí a můžeme si díky různým aplikacím zjišťovat
aktuální stav na konkrétním místě, přece jen se vyplatí vystrčit ouško z
okna a poslechnout, jestli třeba neprší, neboť tak rychlé služby, které
by do minuty reagovaly na aktuální stav počasí a jeho změnu, to zkrátka
nemáme. Nejlepší způsob je zkrátka technika + zdravý selský rozum.
Abych se alespoň částečně vrátila k nastíněnému tématu. Já v současné
době nedám dopustit na aplikaci Počasí v Iphonu, která nadmíru vyhovuje.
Pak ještě sleduji díky Pluginu v Mirandě počasí přes Mirandu, ale nevím,
zda by tohle fungovalo i v Mirandě NG. Já totiž zatím zůstala u starší
Mirandy IM, která mi zatím zcela dostačuje a vyhovuje. Nedávno zde
proběhla i diskuze o adonu do NVDA, ten ale nemůžu hodnotit, zatím jsem
nezkoušela. Kdysi také existovala aplikace Počasí od pana Pospíšila,
jenže zde se snad dala hledat jen velká města, pokud se nemýlím.
Vzpomínám si, že dost uživatelů bylo z aplikace spokojených snad i
nadšených, mě ale příliš neuspokojila. Potom ještě jsou různé servery,
kde nabízí předpověď počasí přímo na mail, ale zde mám tu zkušenost, že
chodí pouze předpověď na další dny, tedy nedovíte se z těchto zdrojů nic
o aktuálním stavu počasí a jeho vývoje během dne.
O webové službě, kterou hledá pan Stejskal, bohužel, zatím nevím.
Přeji všem hezký zbytek dne a pohodový celý víkend.
Soňka