[Fanda] Glosa - Zjisteni aktualni teploty na netu

Sona Fialova sfialova na centrum.cz
Čtvrtek Srpen 6 09:43:32 CEST 2015

Zdravím,
jen bych chtěla doplnit, že rozdíl mezi naměřenou teplotou a pocitovou
teplotou nemusí nastat jen v zimě, ale mnohdy nastává i v parných dnech.
Zatímco v zimě pocitovou teplotu snižuje vítr, jak bylo již zmíněno, v
létě naopak pocitovou teplotu zvyšuje hlavně vlhkost vzduchu. Čím vyšší
vlhkost vzduchu a sluneční žár k tomu, tím nastává větší rozdíl mezi
pocitovou teplotou a teplotou naměřenou. Přesný vzorec na výpočet
pocitové teploty též neznám. On je prý poměrně složitý.
A závěrem bych chtěla uvést, jen tak pro zajímavost následující. V
současné době můžete při zkoumání počasí ve světě vidět rozdíly mezi
naměřenou a pocitovou teplotou například v Dubaji ve Spojených arabských
Emirátech, kde bylo v pondělí kolem jedné hodiny odpoledne místního času
40 stupňů a pocitová teplota byla 48 stupňů. Podobná situace byla i v
Saudské Arábii či v Bagdádu v Iráku, kde bylo ještě tepleji. S rozdílnou
pocitovou teplotou se můžete setkat třeba i na Floridě, kde je vysoká
vlhkost vzduchu a ve chvíli, kdy naměřená teplota je 29 stupňů, může být
pocitová teplota i 37 stupňů. S rozdílnou pocitovou teplotou se v těchto
letních dnech občas setkávám i zde u nás v Boskovicích, i když ten
rozdíl obvykle bývá tak dva až tři stupně. Tak například předminulou
středu, bylo u nás 35 stupňů a pocitová teplota byla 37 stupňů.
O chladných místech se již zmínil Vítek, takže ta ve svém výčtu
vynechám, neboť mám raději teplíčko, i když extrémy mě jakýmsi způsobem
přitahují a fascinují.
Přeji všem příjemný a nenáročný horký letní den.
Soňka