[Fanda] Glosa - Zjisteni aktualni teploty na netu

ppartyka ppartyka na chello.cz
Středa Srpen 5 17:26:14 CEST 2015

Podle mne je to tak, že solidnější internetový server na počasí vyhodnotí
stav podle sledovaných bodů a určitého předpokladu pohybu např. frontální
oblačnosti podobně jako to dělají meteorologické stanice. Jestli se tento
předpoklad naplní anebo se počasí rozhodne jinak, to už ovlivnit nejde,
například všichni meteorologové na uplynulou neděli hlásili letní počasí nad
30 stupňů s možností ojedinělé oblačnosti. Nakonec výsledkem byla oblačnost
prakticky nad celými Čechami, jen Morava zůstala jasná.

A u aktuálního počasí, otestoval jsem, že stačí sledovat určité město,
klidně větší město v okolí mnou požadovaného místa. Informace je odtud s
určitým spožděním, pokud se nepíše přímo čas měření, tak se informace nemusí
shodovat, např přes NVDA aplikaci hlásila Praha polojasno, ve skutečnosti už
bylo zataženo - a obráceně. Takže je potřeba k internetové informaci přidat
určitý osobní úsudek a nadhled.

Podobně platí o teplotě. Teplotu u svého domu stejně naměříte jinou než jaká
je na nejbližší meteorologické stanici, protože na domě nejspíš bude tepleji
z důvodů ohřevu nejbližšího okolí, okolní budovy zadržují teplo a tak
objektivní teplota je taky zkreslovaná. A jiná teplota je blízko země a jiná
dejme tomu v 6 patře paneláku. Proto opět je dobré použít úsudek a
vyhodnotit jakýsi orientační průměr podle toho, co hlásí nejbližší sledovaný
bod a co může být přímo u domu.

Řekl bych asi tak. Je fajn, že Google rychle vyhledá nejbližší doporučovanou
hospodu, ale jestli se tam točí skutečně dobré pivo, tak to vám stejně
nejlíp řekne místní štangast. Technika je dobrá, ale neměla by nás
odlidšťovat.

A tak na závěr mé krátké úvahy - vyrážím do Kladna na Rangers, mají akci v
zámecké zahradě, vzpomínkový koncert k 50 výročí, takže opět jistá
nostalgie, kterou umocní technika, protože díky ní mohou promítat projekce s
fotkama a textama písní - a tak fajn, že technika slouží. Ale zase: Od
klávesnice to či monitoru není ono.

P.P.