[Fanda] Glosa - Zjisteni aktualni teploty na netu

Jiří Stejskal stejskal na braillnet.cz
Středa Srpen 5 16:48:02 CEST 2015

Zdravím,
mě například jde o tu aktuální teplotu přesně v místě bydliště, ikdyž jsou
to třeba ty Kotěhůlky,  a to z jednoduchého důvodu. Pokud zjistím, že mi
dlouhodobě dává některá aplikace či webová stránka teploty téměř shodné s
běžným teploměrem, nebudu si muset pořizovat za několik tisíc mluvící
teploměr s venkovní sondou, kterou není ze stavebních důvodů často ani možné
umístit na nejvhodnější místo, ale teplotu se dozvím zcela pohodlně od
počítače. A proč sledovat aktuální venkovní teplotu, na to už si každý svůj
důvod najde, nebo ho to nezajímá a pak žádný teploměr, ať fyzický, nebo
virtuální nepotřebuje.
Jiří Stejskal

-----Original Message-----
From: fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz
[mailto:fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz] On Behalf Of Radek Seifert
Sent: Wednesday, August 05, 2015 1:52 PM
To: Fanda Konference
Subject: Re: [Fanda] Glosa - Zjisteni aktualni teploty na netu

Dobrý den všem,
k diskuzi o teplotách vzduchu v nejzapadlejších a nejodlehlejších místech
republiky i světa bych rád přispěl i z trochu jiného pohledu, konkrétně
určitou skepsí.
Může vypadat velice efektně, když si z nějakého menu vyberu sledování
teploty v Dolnovrchních Kočkopsech, konkrétně za Fančiným barákem hned vedle
garáže, ale nemohu si nepoložit otázku, co se vlastně dozvím. Pokud jde o
předpověď, moje skepse je téměř neotřesitelná - myslím, že se nedozvím o nic
víc než jakousi předpověď v rámci řekněme rozumně velkého území - například
kraje. Výsledek bude stejný, jako kdybych si namísto všech těch upřesňování
prostě vložil sledování teploty kraje, kde se ona garáž nachází.
U sledování aktuální teploty je teoreticky situace lepší, neboť sbírat
hodnoty například i od oné garáže je skutečně možné a naprosto přesné -
otázkou je, které služby sbírají teploty teploměr od teploměru a které opět
vychází z globálnějších teploměrů umístěných v určitých referenčních
místech, kam příslušná podmísta - včetně Fančinýho domu a garáže patří.
Shrnuto, šikovným programátorským fíglem jak velkolepě vylepšit aplikaci
může být prosté rozvedení regionu na nepočítaně jeho součástí, jejich
vykazování v rozměrném a početném menu a vydání příslušné aktualizace se
stále stejným obsahem :-)
Pokud se mýlím, rád se nechám přesvědčit o opaku :-)
Prosím berte tuto glosu obecněji, jako volné zamyšlení se nad navyšujícími
se možnostmi všeho možného s tím, že občas jaksi obsah zůstává stejný. Sami
možná přispějete podobnými příklady z jiného ranku.
Díky

Radek Seifert