[Fanda] Glosa - Zjisteni aktualni teploty na netu

Radek Seifert seifert na elsa.cvut.cz
Středa Srpen 5 13:52:06 CEST 2015

Dobrý den všem,
k diskuzi o teplotách vzduchu v nejzapadlejších a nejodlehlejších místech republiky i světa bych rád přispěl i z trochu jiného pohledu, konkrétně určitou skepsí.
Může vypadat velice efektně, když si z nějakého menu vyberu sledování teploty v Dolnovrchních Kočkopsech, konkrétně za Fančiným barákem hned vedle garáže, ale nemohu si nepoložit otázku, co se vlastně dozvím. Pokud jde o předpověď, moje skepse je téměř neotřesitelná - myslím, že se nedozvím o nic víc než jakousi předpověď v rámci řekněme rozumně velkého území - například kraje. Výsledek bude stejný, jako kdybych si namísto všech těch upřesňování prostě vložil sledování teploty kraje, kde se ona garáž nachází.
U sledování aktuální teploty je teoreticky situace lepší, neboť sbírat hodnoty například i od oné garáže je skutečně možné a naprosto přesné - otázkou je, které služby sbírají teploty teploměr od teploměru a které opět vychází z globálnějších teploměrů umístěných v určitých referenčních místech, kam příslušná podmísta - včetně Fančinýho domu a garáže patří.
Shrnuto, šikovným programátorským fíglem jak velkolepě vylepšit aplikaci může být prosté rozvedení regionu na nepočítaně jeho součástí, jejich vykazování v rozměrném a početném menu a vydání příslušné aktualizace se stále stejným obsahem :-)
Pokud se mýlím, rád se nechám přesvědčit o opaku :-)
Prosím berte tuto glosu obecněji, jako volné zamyšlení se nad navyšujícími se možnostmi všeho možného s tím, že občas jaksi obsah zůstává stejný. Sami možná přispějete podobnými příklady z jiného ranku.
Díky

Radek Seifert

-----Original Message-----
From: fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz [mailto:fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz] On Behalf Of Blažkovi
Sent: Wednesday, August 05, 2015 12:25 PM
To: Fanda Konference
Subject: Re: [Fanda] Zjisteni aktualni teploty na netu

Zdravím na konferenci. S pomocí přátel se mi taky podařilo nainstalovat vše dobře, ale výsledek je úplně stejný jak zde popisuje pan Stejskal. Bohužel vím už o více počítačích, kde je to právě takhle špatně. Poprosil bych rád ty, kteří na to technicky mají, jestli by se nemohli pokusit najít důvod.
Předem děkuji.
Tonda Blažek.