[Fanda] Smutocne oznamenie

JPurchart jpurchart na volny.cz
Pondělí Září 29 17:59:06 CEST 2014

Vážení,

omlouvám se, že to píši na tuto konferenci, ale když už to zde bylo
načato...
Já jsem nevidomý těžký, kromě dalších zdravotních potíží, diabetik. Při
hospitalizaci v r. 2011 jsem po získání hodně informací, měl jsem na to
posledních deset dní před propuštěním, o inzulínové pumpě tuto odmítl.
-Musí se cca každé dva až tři dny znovu vpichovat kanyla pod kůži na jiné
místo, aby se to nezanítilo.
-při sp rchování se musí pumpa odpojit a buďto kanylu uzavřít a přelepit
voděnepropustnou náplastí nebo po osprchování přepíchnout jinam.
-dávkování není optimální, před jídlem se musí ručně přidat, podle získaných
zkušeností, několik jednotek inzulínu.
-vidící si všechny údaje  přečte na displeji
-dost slabím pípáním je indikováno: hypoglykemie (nízká hladina cukru v
krvi, je nutné něco sníst např Tatranku  a nebo vypít alespoň Colu),
hyperglykemie (vysoká hladina cukru v krvi, je nutné podle zkušeností přidat
ručně nějakou tu jednotku inzulínu).
Ani jedno nebolí, ale hypoglykemie je nebezpečnější. Pokud dochází k
hypoglykemii častěji, člověk na již známé příznaky  stačí reagovat (asi ne
ve spánku), příznaky jsou, jak již psal Eda, velké pocení, velká únava,
ztráta rovnováhy, vyjímečná suchost v ústech. Od tří milimolů níže dochází
ke ztrátě vědomí a bez pomoci až k úmrtí.
Hyperglykemie škodí organismu jinak a dlouhodobě, ale pokud není příliš
vysoká (cca do 30 až 35 milimolů není okamžitě tak nebezpečná, člověk
neztrácí vědomí a má možnost si aplikovat inzulín).
-jen o trochu silněji je pípáním oznámeno nedostatek inzulínu, který se
dodává v podobných ampulkách jako inzulín do mechanických inzulínových per.
-v té době neměla žádná mě dostupná inzulínová pumpa jakoukoliv možnost
připojení na PC a pod.

Přeji hezký zbytek dne

Jarda Purchart