[Fanda] bios a jeho sprístupnenie

František Ollé frantisek.olle na netopier.sk
Sobota Září 27 14:19:43 CEST 2014

Zdravím Fandovia!
Chcel by som vás poprosiť o nejaké nápady, že akým spôsobom by sa dal sprístupniť bios pre nevidiacich používateľov, ak budú nejaké podnetné nápady, tak sa skúsim porozprávať s niekým, kto by mi nejaký taký projekt pomohol zrealizovať. Ak by sa podarilo vymyslieť nejaké univerzálne zariadenie, ktoré by sprístupňovalo všetky informácie z počítača či už formou nejakého habtického dysplaya či hlasovou formou aj keby sa na miesto grafickej karty pripájala nejaká špeciálna karta na tieto účeli, myslím si, že by to bol zaujímavý projekt, ktorý by určite stálo za pokus zrealizovať.
Ja premíšľam práve o takej forme, že by sa na miesto grafickej karty vyrobila špeciálna karta, ktorá by vedela čítať informácie priamo z videopamäte resp by ho vytvorila táto špeciálna karta a k nej by bol pripojený nejaký habtický display či pár znakový braillovský riadok, tak si myslím, že by sa týmto spôsobom mohli aspoň textové informácie vyčítať z počítača aj bez hlasového výstupu, pretože ozvučenie do biosu by sa asi implementovať priamo nedalo, prípadne existujú už podobné projekty niekde?
Za pomoc vopred srdečne ďakujem.
S pozdravom František Ollé