[Fanda] Scanner s automatickým podávačom

Ladislav Csepi lacoc na nextra.sk
Sobota Září 20 15:11:05 CEST 2014

tie s automatickým podávačom fungujú dobre, len nutno knihu rozobrať na
jednotlivé listy a potom ich ten podávač berie automaticky. Môže nastať
problém pri zlepení listov, že vezme naraz dva, ale keď už knihu
rozoberieš, tak už toto je len detajl obstarať, aby šli listy ľahko od seba.
Potom sú tzv. skenovacie roboty, čo nižšie spomínal Vítek, no vtip je v
tom, že ten čo majú u nás v Ústave pamäti národa ich vyšiel na milion,
či dva, teraz si presne nepamätám. Odvtedy sa situácia určite zlepšila,
no neverím, že natoľko, aby to jednotlivec dokázal zaplatiť a hlavne aby
sa mu to oplatilo. Jak totiž už dnes máme digitálne knižnice jak s
textovými, tak zvukovými knihami, tak mi príde, že na bežné použitie
postačí rýchli obyčajný skener, ako napr. Optycbook. Pochopiteľne koncom
90-tich rokov, by to bolo dávalo zmysel, keď sa čítacie zariadenia
používali vo väčšine doslova na čítanie kníh, ktoré si užívatelia i sami
skenovali, no dnes sa už stačí regnúť na ktorúkoľvek digitálnu knižnicu
a výber je tam až-až. No a občas keď si kúpim nejakú knihu v
knihkupectve, čo zrovna v digitálnej knižnici nie je, tak sa dá určite
zvládnuť i bežným skenerom.
Toť hádam vše - Laco

--
Mgr. Ladislav Csepi