[Fanda] univerzálne čítacie zariadenie

František Ollé frantisek.olle na netopier.sk
Čtvrtek Září 18 14:25:10 CEST 2014

Zdravím Fandovia!
Zaujímalo by ma či by sa nedalo zostrojiť také zariadenie, ktoré by sa pripojilo na grafickú kartu namiesto monitora a by dokázalo zobrazovať textové informácie napríklad s pomocou hlasu, alebo braillovského výstupu, by sa tým mohli dať ozvučiť či zobraziť informácie v situáciách ako nastavenia biosu a pod. Mohlo by to fungovať na princípe, že by sa s pomocou tlačidiel na tom prístroji dala čítať obrazovka po riadkoch ale neviem ako by sa dalo vyriešiť to aby som videl na ktorej položke som resp čo je vybraté, ale aj to by sa určite nejako dalo vyriešiť možno tak, že by sa zaplo niečo ako sledovanie celej obrazovky a ak by sa dačo zmenilo, tak by sa len to zobrazilo na display.
Zatiaľ sú to len také úvahy, ale zaujímalo by ma hlavne či by niečo také bolo možné zostrojiť, že by to získavalo aspoň textové informácie priamo z výstupu grafickej karty. Je pochopiteľné, že obrázky by potrebovali OCR ale aspoň textové informácie by sa takto dali získavať z miest kde si bez monitora človek nedokáže poradiť.
Ešte taká alternatíva, že by to mohlo byť aj na princípe haptického displaya že by sa zobrazil plasticky display.
Budem rád za vaše postrehy a ak by sa do toho oplatilo investovať, tak určite by bolo dobré vyskúšať niečo také vyrobiť a testovať. Ak by to nejako bolo možné, tak by som sa skúsil opýtať niekde či by nevedeli niečo také spraviť a ak by sa to osvedčilo, tak by sa to mohlo aj predávať.
S pozdravom František Ollé