[Fanda] Open Office

Vítek tapin na wo.cz
Středa Září 17 00:03:36 CEST 2014

Zdravím,

Open Office spolu s Czech Pack také vřele doporučuju, je to pecka, akorát
bych se chtěl zeptat na několik dotazů v komparaci s MS Wordem.

1. Jaký je ekvivalent zkratky ctrl+d pro úpravu písma Courier, Time New
Romans, jeho velikosti 10 12 atd.? V menu/Formát jsem nic nenašel u Open
Office. Prostě to úplně nejzákladnější. Projíždím tady kompletně nabídku, a
asi mě něco uniklo:).

2. Jaký je ekvivalent zkratky ctrl+e vycentrování nadpisu doprostřed?

3. Jaké jsou ekvivalenty zkratek alt+shift+šipka vlevo/vpravo snižování
úrovní nadpisů?

4. Jaký je ekvivalent zkratky ctrl+j zarovnávání odstavců do bloků? U Open
Office to funguje jako podtržení underline.

5. Jak se vytváří hypertextový odkaz, čili ekvivalent ctrl+k?

6. Jaký je ekvivalent zkratky ctrl+shift+n nastavení
normálního/standardního stylu dokumentu? Tady to nabízí jakési šablony,
příliš se v tom nevyznám...

7. A poslední, jak zjistím počet slov s a bez mezer, počet stránek atd.
ekvivalent ctrl+shift+g?

Co skvěle funguje je zjišťování aktuální stránky nvda+end, stejně jako
vlastnosti dokumentu ohlašované nvda+f.

Pokud tyhle záležitosti pro mě podstatné budu moct vyřešit, rozhodně mě nic
ve smazání MS Word nebude bránit, i když Jirkův DOC2Txt by mohl umět i Open
Office, protože teď to jde zatím se standardním Wordem:). Tak kvůli tomu si
ho budu muset zatím nechat, třebaže na stroji stačí jen jeden officácký
moloch a ne dva:).

Zdravím a moc děkuju za jakoukoli radu
Vítek