[Fanda] iso obraz Win 98 Se

gp1 gp1 na nextra.sk
Úterý Září 16 22:54:05 CEST 2014

Presne tak!
Nie každý užívatel má zakúpenú multilicenciu na viacero počítačov.
Inou otázkou je porucha počítača.
Ak sa neopravitelne poškodí základová doska, tak si už systém , po jej
výmene za rovnaký typ, bude myslieť, že pracuje v inom počítači, takže sa
zablokuje.
Tým pádom je nutné vykonať novú inštaláciu.
V tomto prípade operačný systém nepočíta s technickou poruchou, ale berie to
ako zmenu hardware nad rámec licencie.
Peter

----- Pôvodná správa -----
Od: "Michal Jungmann" <jungmann na braillnet.cz>
Komu: <fanda na elsa.cvut.cz>
Odoslané: 16. septembra 2014 21:54
Predmet: Re: [Fanda] iso obraz Win 98 Se

> OEM chodí na každom počítači

Pokud ovšem máte -- bavíme-li se o produktech firmy Microsoft --
správný kód Product Key, který přísluší dané variantě OEM licence.

> Ja som si kedysi myslel, že OEM licencia je vždy iba na jeden počítač

Zde velice záleží na úhlu pohledu. Z hlediska _právního_ jsou možnosti
instalace a legálního užívání OEM licence vždy určovány konkrétním
licenčním ujednáním daného programu. Zde výrobce obvykle jasně
stanovuje, na kolika počítačích smí být daná licence instalována, a
případně též podmínky přenosu licence z počítače na počítač.

Jiná pak je rovina _technická_, tedy kdy jak kam lze z daného
instalačního média software nainstalovat. Technicky opravdu obvykle
nebývá problém nainstalovat lecos leckam, nicméně pokud provedená
instalace není v souladu s licenčním ujednáním, není pak užívání takto
nainstalovaného programu legální.

Hezký den.

Michal Jungmann