[Fanda] resamplovanie zvuku pred ukladaním do .mp3

Ondrej Rosik ondrej.rosik na gmail.com
Pátek Září 5 18:11:38 CEST 2014

Ahoj,
V prvom rade by som ti opäť poradil to, čo vždy. Skús a uvidíš. V druhom
rade nevidel som nikde v realite kombináciu 128 kbps 48 KHZ. Reálne by
som to nepoužíval už len z toho dôvodu, že niektoré zvukovky s tým môžu
mať problém a môže následne dôjsť k skresleniu výšok. Ak potrebuješ
kvalitnejšiu mp3, tak sa drž 44100 Hz a zdvihni radšej bitrate. Ak
bojuješ s priestorom, odporúčam ti použiť ogg. Ten aj pri nižšom bitrate
znie podľa mňa veľmi dobre. Ale to samozrejme len za predpokladu, že
vieš, na čom to budeš prehrávať a že to niečo ogg podporuje. Ak robíš
nejakú zvukovú produkciu do videa, tam sa naozaj používa vzorkovanie 48
KHZ, v takom prípade ale radšej použi wav alebo flac, aby sa to dalo
pekne nekomprimované vložiť do videa a následne pri rendrovaní sa to
uloží do nejakého komprimovaného formátu. Asi ti teraz napadne iná
otázka, či existuje niekto, kto počuje rozdiel medzi 44100 a 48000 HZ.
Ja veru nie, ale určite závisí na použitej technike, na tom, aké
frekvencie obsahuje audio a tak ďalej.

Dňa 5. 9. 2014 o 18:03 František Ollé napísal(a):