[Fanda] Fw: inzerát

Radek Seifert seifert na elsa.cvut.cz
Pondělí Září 1 16:35:46 CEST 2014

Ahoj Jirko i ostatní,
předně je mi coby moderátorovi této konference opravdu upřímně líto, co se stalo, respektive jakou jsi učinil zkušenost. Protože jsme shodou okolností i dobří přátelé v soukromí, je mi to líto dvakrát.
Musím ale přece jenom trochu reagovat na vlnu rozhořčení, která se následně vzedmula. Předně, zaslání inzerátu do této konference není porušením pravidel. A dále, v tomto okamžiku dost těžko mohu přebírat odpovědnost a spravedlnost do svých rukou, když je tu tvrzení proti tvrzení. Mohu preventivně jakoukoli adresu z konference vyjmout, nicméně obratem se objeví jiná - podobně anonymní. To není účinné řešení.
Účinné není ani jakékoli prověřování, protože k debatě z povahy věci prostě není třeba jakéhokoli prověření - tato konference je exkluzivní tím, že má živého moderátora, který moderuje diskuzi. Tato konference ovšem zároveň nikomu nikdy nedoporučovala reagovat na jakýkoli podnět, ani inzerát, a je odpovědností dospělého kriticky uvažujícího člověka, aby zvážil veškerá rizika. K nákupům použitého zboží lze určitě doporučit důvěryhodnější zdroje než je tato konference, a popravdě, osobně bych mohl doporučit pouze takový postup přes tuto konferenci, kdy nabídku registrujete od člověka, kterého například dobře znáte (což v této komunitní konferenci není vůbec vyloučeno).
Jinými slovy, provozovatel i moderátor Fandy provozuje a moderuje diskuzi, nemůže a ani nechce moderovat důsledky počínání jednotlivých členů. To je daleko za rámcem konference, jakkoli je mi osobně situace líto.
Prosím zároveň všechny ostatní do budoucna, aby se vyvarovali podnikání jakýchkoli kroků, které v sobě nesou přirozené riziko. Tato konference ani její moderátor nemůžou být jakkoli odpovědni za taková rozhodnutí.
Z preventivních důvodů vyřazuji dotčenou adresu z konference, ale každý asi ví, jak účinnou prevenci takový krok ve skutečnosti znamená. Na druhou stranu, kvůli jednomu potenciálnímu podvodníkovi nemůžeme trestat další, kteří mají počestně v úmyslu cosi ostatním nabídnout - a jak jsem již uvedl, existuje právě zde velká pravděpodobnost, že nabídka přijde od známého a spolehlivého člověka.
Držím palce, ať vše dobře dopadne!
Radek Seifert
moderátor

Mgr. Radek Seifert
koordinátor služeb

ELSA
Středisko pro podporu studentů se specifickými potřebami
ČVUT v Praze
Trojanova 13, 120 00 Praha 2
Telefon: 224 358 543
E-mail: seifert na elsa.cvut.cz
Web: http://www.elsa.cvut.cz

-----Original Message-----
From: fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz [mailto:fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz] On Behalf Of Jiří Machota
Sent: Tuesday, August 26, 2014 7:56 PM
To: fanda na tereza.fjfi.cvut.cz
Subject: [Fanda] Fw: inzerát

    Vážení fandové, je mi líto, že do této konference musím zaslat reakci na zadaný inzerát - viz níže.
    Zadavatelem inzerátu a bohužel zároveň lhářem a podvodníkem je pan Zdeněk Kubica, grif2006 na seznam.cz .
    Jelikož se mi nabídka vivobooku líbila, byl o 50% levnější než na Alze, na inzerát jsem zareagoval.
Následovaly peripetie, kdy pan Kubica sice zadal u společnosti PPL přepravu, vivobook Asus však PPL vůbec nebyl vyzvednut, protože pan Kubica se na uvedené adrese nenachází.
    Realizoval jsem spoustu telefonátů s panem Kubicou i společností PPL, přišli jsme coby rodina o 2 dny dovolené kvůli čekání na zásilku, když už pan Kubica byl v úzkých a zaplétal se do problémů lhaním a překrucováním informací, sdělil, že vivobook prodává jeho vzdálená sestřenice, která bydlí v Radiměři poblíž Svitav a má nedostupný telefon.
    Výsledkem mé dohody s panem Kubicou bylo, že mi má vrátit částku 7500 korun a pokud tak neučiní, podávám na něj trestní oznámení.
    Dnes je situace taková, že mi pan Kubica nebere telefon a hraje si na mrtvého brouka.

Chci požádat ty z Vás, kteří se s panem Kubicou znáte, zdali byste mi mohli zaslat jeho trvalou adresu soukromně na e-mail: machotaj na volny.cz

Vás, pane Kubico žádám, neprodleně mě kontaktujte na můj telefon, v jakém stádiu je platba. Pokud tak neučiníte, podávám na Vás trestní oznámení s tím, že jelikož se jedná o částku nad 5000 Kč, jde o trestný čin.

                    Jiří Machota