[Fanda] Zesílení mobilního signálu?

Radek Žalud radek.zalud na seznam.cz
Pátek Listopad 28 15:37:53 CET 2014

Zdravím.
Děkuji Vám za vysvětlení.
Jsem na váškách, jak se tedy zařídit. Mám telefon nexus 4 a co se týče
internetu, tak ten mám velice dobrý a tudíž zesílení i datového signálu
bych nepotřeboval.
V t-mobilu mi řekli, že v naší vesnici už v tuhle chvíli je pokrytí LTE
signálem, ale my jsme tak nějak na rozhraní, kde by to mohlo a nemuselo
fungovat. Jenže to by znamenalo koupit si alespoň Nexus 5 a počkat, až
t-mobile spustí službu, že bude možné uskutečnit normální hovory i přes
LTE síť, takže pak by v případě, že bude LTE signál dostupný bylo
zbytečné řešit posílení doposavadního edge signálu. Jenže taky se lehce
může stát, že si koupím mobil s podporou LTE signálu a nakonec zjistím,
že ho u nás nechytím.
Navíc celá naše rodina má t-mobile a faktem je, že máme v baráku takové
výkyvy signálu, že např. mám mobil na stole v kuchyni, která je v
přízemí a jsou tam tak dvě až tři čárky signálu, ale jakmile dám mobil
do kapsy u kalhot, tak leckdy není signál vůbec žádný. Taky asi záleží
na počasí, protože někdy se z kuchyně bez problémů dovolám i při takto
nízkém signálu a někdy musím naklánět hlavu a snažit se alespoň trochu
signálu chytit a nebo mi nezbyde nic jiného, než vyjít nahoru do patra,
abych měl stabilní plný signál, který ale mám zase jen u svého
pracovního stolu a i když tam taky signál klesá, tak nikdy neklesne na
nulovou hodnotu.
Navíc například táta má ještě starou nokii 3130 a s tou rovněž velmi
těžko najde nějaký signál, takže když si chceme zavolat, tak je to fakt
leckdy dost nemožné, protože se často neslyšíme, pokud je tedy jeden z
nás doma.
Takže předpokládám-li správně, tak by mohlo pomoct, kdybych koupil
externí anténu, dal jí na střechu a repeater dal dejme tomu do kuchyně a
nebo někam na chodbu, aby byl signál zesílený rovnoměrně? Nevím, jestli
je zas dobré mít takový zesilovač signálu v místnosti, kde se pořád
někdo pohybuje. Jak je to s tímhle hlediskem problému?
Mám tomu rozumět tak, že kdybych eventuelně dal ten repeater do kuchyně,
tak by se zesílil signál i v ostatních místnostech a nebo ten zesilovač
má jen omezený dosah na pár metrů?
Nabízí se tedy otázka, kde by se eventuelně dalo prokonzuultovat, který
výrobek by byl u nás nejvhodnější?
Asi by to chtělo vyzkoušet a pak teprve repeater koupit. Nebo jaký
postup byste mi doporučovali?
Předem mnohokrát děkuji za případné odpovědi,
s pozdravem Radek Žalud.