[Fanda] access point

Radek Žalud radek.zalud na seznam.cz
Pátek Listopad 28 01:20:30 CET 2014

Zdravím.
Pavle nedavno jsem řešil něco podobného a s úspěchem jsem to konečně
snad dořešil.
V našem baráku jsem měl už léta dva routery. Jeden na pokrytí horního
poschodí a druhý na pokrytí poschodí dolního. Jenomže to bylo o tom, že
jsem tím pádem měl i dvě wifiny. Jednu nahoře a druhou dole a pořád jsem
se jak pako musel přepínat, když jsem třeba s notebookem byl chvilku tam
a chvilku tam. Další nevýhodu to mělo v tom, že dolní počítač neviděl
horní a naopak. Takže když jsem byl s laptopem nahoře, kde je stolní
počítač, tak to bylo ok, ale když jsem s ním byl dole, tak jsem nemohl
pracovat přes síť s daty ze stoláku.
No a nedavno jsme s tím zkoušeli trošku experimentovat a zdá se, že jsme
to konečně vyřešili k mé spokojenosti.
Můj poskytovatel internetu je síť bravonet a jedná se o bezdrátový
internet, takže na střeše baráku mám jednotku, která chytá signál a z té
jednotky mám kabel natažený do horního routeru a z toho potom kabel do
dolního.
To zůstalo stejné, akorát že jsme teď oba routery přeply do jakéhosi
svič módu a na obou routerech jsme nastavili stejné parametry, takže síť
má název radekwifi jak nahoře tak dole a konečně se to chová tak, že
počítač si sám přepíná podle toho, kde se právě nachází a sám volí dle
silnějšího signálu a síť funguje bez problémů.
Síťařině absolutně nerozumím, takže nevím, jestli by to šlo udělat i v
tom případě, že by se o ty routery nestarala ta horní jednotka, ale
třeba to někomu k něčemu pomůže.
Nejdřív mi kolega říkal, že kdybych nastavil oba routery na stejnej
název sítě a stejný heslo, tak že by to nemuselo fungovat a naopak by to
mohlo spíš udělat to, že by to přestalo fungovat úplně, ale jak je
vidět, opak je pravdou.
Rozhodně ještě přemýšlím o třetím routeru, abych si pokryl i dejme tomu
dvůr či zahradu, protože když jsem např v létě mimo barák, tak bych
třeba rád nyl na netu venku ať už na počítači, nebo na telefonu, no
mohlo by se to hodit. Tak ještě nevím, jak to vymyslím.
Navíc kdyby se mi podařilo nějakým zařízením zesílit ten gsm signál, tak
by to fakt nemělo chybu.