[Fanda] ovládače hlasitosti

František Ollé frantisek.olle na netopier.sk
Úterý Listopad 18 14:54:02 CET 2014

Zdravím Fandovia!
Zaujímal by ma pojem ktorým sa označujú ovládače hlasitostí nie tie klasické ale čo sú na Hi-Fi vežiach, že napríklad otáčam kolieskom a hlasitosť sa mi zvyšuje po určitých krokoch. Prípadne zvyšovanie takýmto istým systémom len tlačidlami plus či mínus, kdesi som čítal, že sa to volá digitálne ovládanie hlasitosti, ale nie som si istý či sa to takto nazýva.
Nedávno som si kúpil reproduktory na ktorých sa mi pokazilo ovládanie hlasitosti ktoré bolo ale riešené tým klasickým spôsobom ako sú napríklad potenciometre na mixpultoch či na starších typoch rádií a práve tento typ ovládania by som chcel nahradiť tým druhým lebo zdá sa mi byť kvalitnejšie, pretože na tejto veži už hlasitosť ovládam roky a nepokazilo sa to ovládanie a na tých reproduktoroch pri otáčaní kolieska to už chrapčí a niekedy hrá iba jeden reproduktor a potom musím dlho štelovať kým začnú hrať obä.
Ospravedlňujem sa za neodborné pojmy, ale ináč som to nevedel opísať.
Za pomoc vopred srdečne ďakujem.
S pozdravom František Ollé