[Fanda] program pro heslování dat na flashdisku

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Pondělí Listopad 17 18:47:58 CET 2014

  Dobrý večer, Truecript tiež používam avšak na trochu iný účel než
šifrovanie kľúča. Ja to mám urobené tak, že mám vytvorený jeden súbor s
príponou TC. Vytváral som ho priamo v Truecripte, ale už si nepamätám ako,
no v prípade záujmu to Rasťo určite rád popíše, lebo on to učil aj mňa. Teda
vytvoril som si súbor TC a zadal jeho veľkosť, v mojom prípade tuším 1 GB.
Tento súbor môžem mať uložený kdekoľvek, môžem ho prenášať na kľúči, poslať
cez internet. Dôležité je, že sa dá otvoriť iba Truecriptom pomocou hesla a
vtedy sa súbor správa ako priečinok. Teda vlastne ako ďalší lokálny disk.
Teda ak súbor otvorím a odheslujem v Truecripte, objaví sa mi v Tento
počítač ďalší lokálny disk, kde môžem pridávať, upravovať alebo mazať súbory
ako na akýkoľvek iný pevný disk. Fyzicky sa však všetky zmeny vykonávajú v
onom jednom TC súbore. Ak Truecript zatvorím alebo v jeho okne zvolím
odpojenie onoho súboru, ten sa zatvorí, lokálny disk zmizne a nik sa doň
nedostane.
  Tak neviem, nebolo by jednoduchšie mať na USB kľúči takýto súbor TC a
vedľa neho portable Truecript? Pripadá mi to jednoduchšie ako formátovať
celý kľúč, dokonca vytvárať partície a v prípade zámeru zrušiť šifrovanie
zasa všetko formátovať.

    Š K