[Fanda] program pro heslování dat na flashdisku

Rastislav Kiss rastik.kiss na gmail.com
Pondělí Listopad 17 17:17:50 CET 2014

Tak už som si to odskúšal a tu je návod:
1.nainštalujeme truecrypt a spustíme ho.
2. v nastaveniach vyberieme kartu jazyk a tam dáme stiahnuť ďalšie
jazyky. Teda v základe je to po anglicky a po otvorení stránky iba
vyberieme český balík a stiahneme.
3. jazyk podľa pokynov pribalených k nemu nakopírujeme do zložky
truecrypt teraz myslím do koreňovej zložky a v truecrypte po
reštartovaní vyberieme češtinu.
4. Z tlačítok vyberieme vytvoriť zväzok truecrypt.
5. V okne ktoré sa nám otvorí vyberieme z troch možností možnosť
zašifrovat nesystémový oddíl/disk a odentrujeme Ďalej
6. Ďalej pokračujeme pri nastavovaní ktoré obsahuje dokopy iba výber
zariadenia na zašifrovanie a nastavenie hesla. Ako jedna z posledných
vecí je výber šifrovacieho algoritmu. Najzákladnejší je as ktorý na vami
popisovaný účel myslím postačí. V poslednom okne vyberieme formát na
ktorý chceme kľúč naformátovať a zvolíme formátovať (je potrebné kľúč
zálohovať)
Poznámka: pred zvolením formátovať sa odporúča chvíľu jazdiť myšov po
algoritmoch, vraj to zvýši ich kryptografickú silu no nie je to potrebné.
7. po dokončení formátovania kľúča je všetko hotové. Netreba sa nechať
zmiasť keď windows pri pokuse o pripojenie sa na kľúč vypíše že nie je
naformátovaný. Po otvorení hlavného okna truecrypt zvolíme vybrať
zariadenie a následne šifrovaný usb kľúč. Vyberieme voľnú jednotku a
dáme pripojiť. Po zadaní kľúča nám pribudne nový lokálny disk s ktorým
môžeme normálne pracovať. Keď prácu skončíme, cez truecrypt ho odpojíme
a je to. Šifrovanie zrušíme jednoduchým sformátovaním disku.
Ideálne by bolo vytvoriť dve partície na kľúči pri čom v jednej
nezašifrovanej by bol truecrypt portable a v druhej zašifrovanej súbory
samotné.
R.K.
Dňa 17.11.2014 o 15:46 Zdeněk Drahoňovský napísal(a):