[Fanda] FriendlyVox - nový portál pro nevidomé - zkoušel to někdo?

Radek Pavlíček radek.pavlicek na galop.cz
Sobota Listopad 15 10:07:42 CET 2014

Dobrý den,

dovolte prosím v tuto chvíli jen několik stručných komentářů, FriendlyVoxu
se mám v plánu na POSLEPU věnovat v následujících dnech a týdnech
detailněji.

Nikdo rozhodně nemá v plánu z nevidomých dělat "úplně neschopné blbce".
Bohužel články, které o FriendlyVoxu zatím vyšly, nejsou příliš dobře
napsány, obsahují řadu zavádějících informací či věcí vytržených z
kontextu, takže se nedivím, že z nich - bohužel - lze tento dojem získat.

Nejde ani o čerpání EU dotací. Pokud je mi známo, tak společnost
TurboConsult, která projekt vymyslela a vyvíjí jej, financovala projekt z
vlastních prostředků.

Co se týká vlastní koncepce FriendlyVoxu, tak se jedná o cloudové řešení
(se všemi klady a zápory), jehož cílem je nabídnout uživatelům jednodušší
přístup k některým službám a zdrojům informací. Tedy to, co v desktopovém
prostředí nabízí například Asistent, Guide či WinMenu a na mobilech svého
času PST či v současnosti BlindShell. Nečiní si tedy ambice konkurovat
komplexním řešením, jakým je například JAWS a nepředpokládá se, že by někdo
FriendlyVox používal jako jeho náhradu při výkonu povolání či studiu na
vysoké škole.

FriendlyVox jsem měl možnost si před jeho oficiálním představením
vyzkoušet, jeho idea mi přijde dobrá a myslím, že si v budoucnu (po
doladění technického řešení) může své uživatele najít.

Více v následujících dnech na www.poslepu.cz. Stay tuned ;)

Pěkný prodloužený víkend.

Radek Pavlíček
Zdravím,
nerada bych projekt hned přímo odsuzovala, neboť jsem ho nevyzkoušela a asi
ani nevyzkouším, takže bych příliš hodnotit neměla. Pravda je, že pro mě
osobně je zbytečný stejně jako pro ty, kteří se zde vyjádřili, ale vím o
lidech, kteří výpočetní technice nevládnou a ani vládnout příliš nechtějí z
nějakých obav nebo nejsou technicky založení a právě těm by takový projekt
mohl dost zjednodušit práci na počítači a přístup k informacím. Jestli tomu
tak bude nebo ne, to ukáže až čas, ale myslím si, že není jistě na škodu,
že taková možnost volby bude.
Ona je i velká škoda, že se třeba i více nepropaguje projekt Free Asistent,
na němž se podílí Laco Csepi ,který by rovněž mohl podle mého názoru
posloužit pro takovou skupinu lidí.
Nedivím se, že se zde zdvihla taková vlna nevole a kritiky, protože ten
článek je opravdu velmi nešťastně napsaný a podle něho opravdu vypadáme my
nevidomý jako neschopní práce na počítači, a to my rozhodně nejsme. Vždyť
je mezi náma spousta neuvěřitelných šikulek, kteří si poradí i s problémy
ve fázi správy systému.
Přeji všem členům pohodovou a ničím nepříjemným nerušenou sobotu.
Soňka