[Fanda] Pristupnost, bylo: FriendlyVox - nový portál pro nevidomé - zkoušel to někdo?

Vítek tapin na wo.cz
Pátek Listopad 14 05:49:14 CET 2014

Zdravím,

Naprosto souhlasím, spíše by se měla určit všeobecně nějaká norma
vstahující se k alternativní volbě v kontrastu s implementací flashových
tlačítek bez popisů, grafických animací/odkazů rovněž bez popisů a obrázků
taktéž bez popisů, jednoduše neoznačená tlačítka/odkazy, dále pop-upy, kde
pokud vám takový popák pravidelně vyskakuje přes text, ke kterému se chcete
dostat, tak se k němu prostě nedostanete. Jsou to vyloženě dílčí
záležitosti spíše platné individuálnímu webadminovi než se chytit podobné
zhovadilosti ve článku. Hádám že by nějaký EU grand popelnice na prachy
typu rozhledem v údolí, nebo sauny pro koně?

Grafická tlačítka bez popisu jsou např. u Era Svet Poštovní spořitelny při
nabíjení kreditu na mobil, kde operátoři nejsou značeni popisem, ale
logem/obrázkem/animací, takže lze na jednoho ze tří kliknout a zkusit si
pak zaslat při vyplnění ostatních polí kód na SMS, který pokud nejde,
znamená to, že bylo kliknuto na špatného operátora. Dále rozbalovací
seznamy u nevím teď které platební brány na netu, kde nelze nalistovat
datum expirace rok/měsíc ani se zaentrováním na daný prvek, jak mě bylo
poraděno, dále Invia.cz, a vyhledávání kritérií dovolených, popák jak řemen,
 dále grafické tlačítko při platbě dx.com v rámci Paypal či Moneybooker
resp. SKRILL, také na blind, jednoduše tyhle parciální věci dolaďovat,
pokud se toho člověk neshostí nějakým workaroundem sám, ale jednoduše nabíd
krédo přes Era Svet Poštovní Spořky mě prostě nejde, musím se přepnout na
starší I-banking, ostatní platby jdou v pohodě.

Tedy mít nějakou volbu, ať si koukači dělají omalovánky klikačky, když
většina neandrtálců neumí psát všema deseti a neví, co je tabulátor, ale ať
je volba i pro nás, nechceme, aby se nám jako minoritě zbytek světa
přizpůsoboval, jen mít alternativní volbu na stránkách viz atributy alt v
rámci html tabgů či title bez grafiky atd. Tyhle drobné změny NIKOMU
neublíží.

S pozdravem
Vítek