[Fanda] Ako vo Windowse prepinat medzi dvomi sietovymi konfiguraciami?

Ondrej Rosik ondrej.rosik na gmail.com
Středa Listopad 12 18:28:14 CET 2014

	pozdravujem,
Vopred sa ospravedlnujem, ze tento problem nijako nesuvisi so
specialnymi pomockami, ale zial, neviem si s tym rady, tak snad niekto
aspon sukromne poradi.
Za normalnych okolnosti sa pripajam k internetu tak, ze vyberiem
bezdrotovu siet, zadam heslo (ak vyzaduje) a hotovo. Lenze na nasom
internate sa rozhodli, ze take lahke to nebude. Takze na to, aby mi
fungoval internet musim nastavit vlastnu branu, vlastny dns server a
vlastnu IP adresu. Cisla tych serverou su lahke, vsade mame logicky
192.168, dns je 10.1 alebo 10.2, brana 10.1 a moja ip je 10.247. Problem
ale spociva v mojej lenivosti, ci skor neochote to stale nastavovat.
Univerzitna siet totiz prideli ip automaticky, dns a branu ma tiez asi
svoje. Rovnako aj router, ktory mam doma je zvyknuty pridelit IP
automaticky a asi sa nepotesi, ak mu vnutim svoju. Rovnako funguju aj
ine bezdrotove siete na roznych miestach.
Otazka znie. Daju sa tieto nastavenia nejako rozumne vo Windows
prepinat? Momentalne sa zda, ze ked to vratim spat na automaticky, moje
predtym nastavene udaje sa stratia. Je nejaka moznost menit to napr v
prikazovom riadku (teda vytvorim si dva bat subory, jeden pre vsetky
siete a jeden pre internat)? Alebo idealne, da sa nejako Windows naucit,
ze pre tuto siet platia tieto pravidla a pre vsetky ostatne plati, ze
chcem ip dostat automaticky
  a pouzivat predvolenu branu a dns?

pouzivam Win 7 64-bit s NVDA.

      Ondrej