[Fanda] jak číst v textu po větách

Eduard Sekela e.sekela na centrum.cz
Pátek Listopad 7 20:48:41 CET 2014

Nevím jak číst po řádcích,ale celý text si nechám přečíst tak ,že jej
označim a pak nechám číst a čte to plynulecelý ttext.Promiň,ale já použivám
taky Jass. Hezký víkend přeje Eda.

-----Original Message-----
From: fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz
[mailto:fanda-bounces na lists.elsa.cvut.cz] On Behalf Of Radek Žalud
Sent: Friday, November 07, 2014 7:07 PM
To: fanda
Subject: [Fanda] jak číst v textu po větách

Zdravím fandové.
Nedavno se na mne obrátila jedna moje kamarádka s dotazem, jestli se nějak
nedá číst v textu po větách, ať už je to pdf dokument, či třeba klasický
wordovský dokument.
Tvrdí, že když se učí, tak jí to jdem nejlépe, pohybuje-li se a čte si text
po větách a bylo mi řečeno, že tohle snad prý umí jen jaws.
Tak se chci zeptat, jestli někdo netušíte, jak se dá tohle udělat třeba i s
NVDAčkem či s ostatními hlasovými výstupy. Zajímalo by mne, jestli na to
musí být speciální příkaz hlasového výstupu a nebo jestli se to dá nějak i
pomocí nějaké klávesové kombinace přímo ve windows. Tak jako se třeba lze
pohybovat CTRL+Šipky vlevo vpravo po slovech, tak jestli to takhle nějak
nejde i po těch větách.
Předem děkuji za případnou odpověď,
s pozdravem Radek Žalud.