[Fanda] jak číst v textu po větách

Radek Žalud radek.zalud na seznam.cz
Pátek Listopad 7 19:06:48 CET 2014

Zdravím fandové.
Nedavno se na mne obrátila jedna moje kamarádka s dotazem, jestli se
nějak nedá číst v textu po větách, ať už je to pdf dokument, či třeba
klasický wordovský dokument.
Tvrdí, že když se učí, tak jí to jdem nejlépe, pohybuje-li se a čte si
text po větách a bylo mi řečeno, že tohle snad prý umí jen jaws.
Tak se chci zeptat, jestli někdo netušíte, jak se dá tohle udělat třeba
i s NVDAčkem či s ostatními hlasovými výstupy. Zajímalo by mne, jestli
na to musí být speciální příkaz hlasového výstupu a nebo jestli se to dá
nějak i pomocí nějaké klávesové kombinace přímo ve windows. Tak jako se
třeba lze pohybovat CTRL+Šipky vlevo vpravo po slovech, tak jestli to
takhle nějak nejde i po těch větách.
Předem děkuji za případnou odpověď,
s pozdravem Radek Žalud.