[Fanda] toner

gp1 gp1 na nextra.sk
Pátek Listopad 7 15:37:37 CET 2014

Ahoj Libuša!

Množstvo toneru v cartrige zistíme vážením.
Stačí presná digitálna váha, ktorá váži do 2 kg a udáva výsledok s
presnostou na jeden gram.
Údaj si zapíšeme.
Tým pádom máme kontrolu, kolko toneru cartrige obsahuje.
Presné váhy cartrige a váhu toneru zistíme vo firme, ktorá cartrige
regeneruje.
Takto si môžeme overiť, či je nová náplň dostatočne naplnená.
Jasne, vážime ešte zapečatenú cartrige.
Pri výrazne nižšej váhe máme šancu reklamovať.
Tiež som párkrát reklamoval nielen zlú kvalitu cartrige, ktorá tlačila mapy
a flaky, navyše bola asi o 40% menej naplnená.
Chvílku sa dohadovali a nechceli reklamáciu uznať, ale doniesol som ukážku
tlače....

Farebné Samsungy majú pomerne malý objem náplne cartrige, navyše tonery sú o
niečo drahšie.
Tým pádom majú drahšiu prevádzku ako HP.

Čiernobiele multifunkčné Samsungy nedokonale kopírujú farebné predlohy-
dávajú čierne, respektívne tmavošedé šmuhy, takže priama kopia farebnej
predlohy je nepoužitelná. Skôr je možné nascanovať a následne vytlačiť. To
už dá použitelnú kvalitu.

Pred každou tlačou je vhodné skontrolovať či dávame tlačiť farebne, alebo
čiernobielo.
Čiernobiela tlač vyčerpáva len čiernu náplň, ale farba sa mixuje a jej
spotreba závisí od krytia obrázku.
Pozriešte manuál, kde je napísané, ako vytlačiť testovaciu stránku. Na
výtlačku testu je údaj o počte vytlačených kopií a vyčerpaní jednotlivých
náplní.

Peter