[Fanda] Co více škodí notebooku

Rastislav Kiss rastik.kiss na gmail.com
Neděle Listopad 2 20:54:28 CET 2014

Zdravím,
pokiaľ ja viem tak už dávno neplatí že SSD sú malé. V tom notebooku čo
si idem kupovať je tiež SSD a má 256 GB. Samozrejme že sú aj napr.
terové SSD disky a nie sú až tak prehnane drahé ja som tu kdesi mal aj
zhruba priemer cien a bolo to tuším nejakých 50 či 60 € za obstojný 500
GB SSD. A ako tu bolo už napísané tak sú rýchle aj počas práce zo
systémom. Mne to akurát bude vyhovovať lebo na mojom terajšom notebooku
s HDD a XP Mi trvá asi 3 minúty kým sa dostanem cez všedky bezpečnostné
opatrenia ktoré som si tu narobil a systém sa preberie do stavu že s ním
viem pracovať. Nový notebook by to mal zvládnuť do 10 sekúnd. Samozrejme
nerátam to kým prejdem tie opatrenia ktoré rozhodne prenesiem aj naň no
aj s nimi určite nie 3 minúty. A SSD majú aj radu ďalších výhod ako sú
napríklad tie že Pri SSD diskoch sa vyslovene neodporúča indexácia lebo
všetky dáta sú okamžite dostupné. Taktiež je úplne zbitočná
defragmentácia disku lebo tam fragmentácia rozhodne nehrozí. Dokonca som
počul že dáta sa na nej nenávratne zmažú a nedajú sa obnoviť pre to sa
nedoporučujú rôzne nástroje na skartovanie súborov a podobne lebo disk
iba zbitočne opotrebujú. A naviše SSD sú vraj oveľa tichšie ako HDD a
rozhodne toľko nevrčia. Niekedy je to vybrovanie síce príjemné no zasa
na druhú stranu môj terajší notebook meria iba bez poklopu asi 2 cm
kdešto nový meria zavretý na výšku 2 cm tak že si ani neviem predstaviť
mať prakticky ruku priamo na točiacej sa platni.
R.K.
Dňa 2.11.2014 o 4:44 Vítek napísal(a):