[Fanda] vyhľadávanie na google

Vítek tapin na wo.cz
Neděle Listopad 2 04:44:43 CET 2014

Zdravím,

Nevím, jakým způsobem efektivně hledat na Google, je v zásadě ten problém,
že Google apriori předpokládá, že uživatel je blbec, a pořádně neví, co
hledá, takže přesně se mě stává, že mě na výsledné stránce po hledání
stringu ani nenajde ten string, který jsem hledal, ani jeho část, nebo
hledá lehce odlišnou část search stringu, než co jsem zadal, čili dnes
efektivně vyhledávat na Google prakticky nelze. Co vím, a co mě funguje, je
ještě za starých časů dotaz Googlu vložit do uvozovek, tam mě připadá, že
nalezené výsledky mají větší četnost nálezů striktněji v podobě daného
search stringu. Jinak záleží dost na rancích, jaké dané fórum má, takže
uspokojivá odpověď může být třeba až na 10. stránce, přičemž dříve jsou
balasty, které jsou ale více navštěvované, a mají proto větší page jixo a
jiné ranky. To se prostě nedá ovlivnit.

Jinak v praxi používám
www.google.com/accessibility/labs/search/
třebaže to rozhraní přestalo být r. 2006 aktivně podporované, nicméně stále
funguje, výsledky nejsou prioritně tříděné podle textovější přístupnosti,
ale výsledky jsou uspořádané přehledně, háčkem lze po nadpisech postupovat
přes jednotlivé výsledky, další strany jsou přehledně značené atd.

Vítek