[Fanda] Co více škodí notebooku

Vítek tapin na wo.cz
Neděle Listopad 2 04:44:35 CET 2014

Zdravím,

Tak, pod Petera se podepisuji všema deseti, jen chci dodat věc, na kterou
lidé příliš nedávají pozor, a to je přívodní napájecí kabel, kdy je-li
notebook na pokraji hrany stolu, kabel, který vychází z napájecího
konektoru po levé straně hrany notebooku, padá svou vahou 90° dolů, čímž
dochází k nadměrnému ohýbání citlivého místa kabelu hned u konektoru. To
časem resultuje ve vypadávání kontaktu napájení právě v tomto místě.
Třebaže si na to dávám sakra bacha, u staršího notebooku se mě tohle právě
děje, mám ho 7 let.

Všechny kabely mají kromě toho válečku cca 5 cm od konektoru i, nevím, jak
bych to nazval, když dáte palec a ukazovák k sobě, ve špičce vznikne takový
zobáček, tak něco podobného. Tam je dobré kabel zacvaknout po jakoby
zakulacení, tedy jde kabel chvilku na druhou stranu, ale to má za následek,
že u konektoru hned dolů nepadá. Já mám ještě namáhané místo obtočené
suchým zipem v kabelu párkrát, tedy jde téměř rovně, i když je notebook na
kraji hrany stolu. Samozřejmě když je notebook dál, tak je to zbytečné,
protože kabel leží na stole prakticky rovně. Vím, že na to uživatelé
převážně dlabou, a proto se musí měnit trafo, které je v zásadě v dobré
kondici, jen ten spoj u konektoru začne vypadávat, a je nutné kabelem různě
hýbat, až se chytí:).

Jinak souhlas s Mirkem, taky jsem zastáncem klasických hlavičkových disků
už kvůli životnosti, počítač po vytunění systému šlape maximálně rychle,
než možná trochu rychlejší, ale dražší a za tu cenu menší SSD. Holt mě
nabootuje o pár sekund později, vždyycky je sranda, jak si několik lidí
navzájem porovnávají až skoro na milisekundy různé úlohy počítače, to fakt
neřeším.

Hezký den
Vítek

gp1 gp1 na nextra.sk
2. 11. 2014 00:47

Ahoj!
Notebooku najviac škodí prehrievanie, nárazy, prepetie a prach.
Ak je zapnutý režim šetrenia energie, po nastavenej dobe nečinnosti sa
vypína disk a display, čím poklesne príkon. Aj mechanický harddisk toho
vydrží dosť a tak skoro sa nezoderie ložisko motora, ktorý točí platne.
Skôr sa oplatí vypnúť v prípade prenášania, nakolko točiaci disk je
citlivejší na otrasy, ako vypnutý disk so zaparkovanými hlavičkami.
SSD disk má okrem znatelne menšieho príkonu aj vysokú odolnosť voči nárazom,

ale laser v DVD mechanike je tiež citlivý na nárazy.
Ak chceme predlžiť notebooku život, zachádzame s ním šetrne a jemne.
Opatrne
odklápame display, netrieskame do klávesnice, opatrne zasúvame každý
konektor, nakolko poškodenie znamená výmenu celej základovej dosky.. Zvlášť
chúlostivý je napájací konektor, ktorý vačšinou visí na plošáku len
prostredníctvom velmi tenkých prívodov.
Pred vložením do prepravnej brašne sa presvedčíme, že je naozaj na 100%
vypnutý.
Peter