[Fanda] vyhľadávanie na google

František Ollé frantisek.olle na netopier.sk
Sobota Listopad 1 20:36:46 CET 2014

Zdravím Vás Fandovia!
Mohol by som Vás poprosiť o pár tipov ako sa dá so screenreadermi z efektývniť hladanie na google, pretože veľakrát ak aj niečo hľadám, tak veľmi ťažko sa dopracujem k výsledkom a ak aj niečo nájdem, tak to trvá strašne dlho, niekedy hľadám niečo aj 4 5 dní a viac. Viem, že návodou na vyhľadávanie cez google je veľmi veľa, ale ešte nikde som nevidel nejaký rozumný popis ako efektývne hľadať so screenreadermi. Lebo veľakrát sa tu hovorí, že človek by si mal to či ono hľadať, ale vidíte ako aj v prípade tej karty 1000XG to čo bolo na tom ebay tak boli len články a je to dosť mätúce, alebo sa často stretávam aj stým, že nájde mi google nejakú stránku a keď ju otvorím, tak na tej stránke už ani ten hľadaný názov nieje čo spôsobuje tento jav, že google to nájde na tej stránke ale ak ju otvorím, tak tam kde sa tá stránka otvorí napríklad nejaké fórum, tak nieje ani tá informácia ktorú hľadám? Toto si myslím, tie tipy a triky by pomohli aj viacerým a potom by sa nemnožilo toľko otázok možno aj takých ktoré nesúvisia so zameraním tejto konferencie.
Ide o to, že vidiaci ak hľadá niečo a zadá do google nejakú otázku či vec ktorú chce hľadať, tak si dokáže rýchlo prebehnúť aj viac strán ktoré sa mu zobrazia a vybrať si skôr to správne buď podľa obrázkov či iných znakov, aspoň ja si to takto predstavujem, ale nevidiaci hlavne s hlasovým výstupom si musí aspoň ja to tak robím, že si každú stránku otvorím a musím si ju popozerať od začiatku až do konca a to je veru nesmierne zdĺhavé a často ani nenájdem to čo hľadám.
Samozrejme ak sa dá tak prvé čo skúšam na stránke sú nadpisy, ale tie niekedy nefungujú a potom prichádza na rad postupné prezeranie úplne neznámich stránok prípadne aj jaws hladanie.
Za pomoc vopred srdečne ďakujem. a Teším sa na vaše postrehy a skúsenosti s vyhľadávaním na internete cez google.
S pozdravom František Ollé