[Fanda] skenování dokumentu

gp1 gp1 na nextra.sk
Neděle Srpen 31 14:50:10 CEST 2014

Menu/nástroje/možnosti/  karta scanovania/nastavenie scanera
Najradšej používam Finereader verziu 8, kde mám zakliknuté, aby sa mi pri
požiadavke na snímanie zobrazilo okno s nastavením scanera.
Po stlačení
CTRL + D
vyskočí okno nastavenia, kde si len overím, či mi vyhovujú parametre a po
potvrdení sa predloha nascanuje a rozpozná. Zároveň kurzor skočí do
textového okna a môžeme okamžite čítať.
Týmto spôsobom velmi rýchlo roztriedime dokumenty podla obsahu. Respektívne
sa zoznámime s ich obsahom.

Ak si potom takúto dávku uložíš, tak tam bude aj konfigurácia.

Napríklad na dokumenty mám jednu dávku, kde je rozmer snímanej plochy
A4/stupne šedi/300 DPI

V inej dávke zase rozmer A5

Ak máš otvorenú dávku s určitým nastavením, tak po príkaze
CTRL + N
Sa otvorí nová dávka, ktorá preberie nastavenie s pôvodnej dávky.
Verzia 10 to má zase nastavené tak, že po príkaze na scanovanie sa otvorí
okno managera, kde si môžeš nastaviť podmienky scanovania, až ked to všetko
prejdeš a potvrdíš, začne vlastné scanovanie.
Po nascanovaní sa znova vrátiš do okna managera a môžeš scanovať dalej s
rovnakými parametrami.
Akurát aj ked je už text rozpoznaný, kurzor automaticky neskočí do okna s
rozpoznaným textom, ale je potrebné sa tam presunúť dalšou klávesovou
skratkou.
Jediné zlepšenie mala verzia 10 v tom, že na predlohe, kde bola zmes písma-
jedno bolo farebné písmo na bielom podklade, spolu s so svetlým písmom na
tmavom podklade, nebolo treba obrázok invertovať, nakolko kompletne všetko
sa rozpoznalo na jednu operáciu.
Bez zrakovej kontroly, teda ak nemáš absolutne žiadnu informáciu čo
scanuješ, sa javí verzia 10 lepšia, ale práca s nou bude o niečo pomalšia.
Verzia 6 či 8 majú prakticky zhodné výsledky ohladom identifikácie blokov
písma, či výsledkom rozpoznania.
Verzia 8 už dokáže zapojiť do procesu OCR aj užívatelský font, akurát ho
treba mať vytvorený podla aktuálnej predlohy.
Pomocou Finereaderu som scanoval aj fotky, ktoré som následne uložil ako
obrázky.
Orezanie na presný rozmer som už nechal na vidiaceho...
Peter