[Fanda] má windows také, ako bolo poke / peek v basicu?

Lubos Pintes lubos.pintes na gmail.com
Pátek Srpen 29 14:17:11 CEST 2014

K hrám typu 6dom1 a spol:
Nepamätám si presne, ale program má vo svojom priečinku súbor s názvom
_ram.dat, alebo podobný. Stačí podľa mňa len odzálohovať ten súbor, a
potom ak program niečo nedovolí tak ho nahradiť tou zálohou.
Netestoval som to, ale myslím si, že implementácia je priamočiara - ten
súbor má presne 65536 bajtov, takže vlastne podľa mňa reprezentuje pamäť
eureky.

Ku peek/poke:
Na systémoch ako Windows existuje tzv. virtuálny adresný priestor. Takže
troška zjednodušene každý proces má k dispozícii celý adresný priestor,
od adresy 0 po 2 GB.
Niektoré adresy použije Windows na namapovanie základných knižníc ako
kernel32.dll, niektoré adresy sa použijú ak program napr. cez
pascalovské new zavolá funkcie Windows na pridelenie pamäte, ktorá sa
potom používa.
Takže adresný priestor je niečo ako nepopísaný papier obsahuje adresy
povedzme od nuly po dva gigabajty a ktoré adresy sú k čomu priradené sa
určí až pri behu programu.
Z toho teda vyplýva že eurekovské peek/poke nie je možné, pretože napr.
adresa 1234 v programe notepad je iná ako adresa 1234 programu, ktorý
reprezentuje napr. hru 6dom1.