[Fanda] microsoft sa tvári, že robí niečo pre nás

gp1 gp1 na nextra.sk
Středa Srpen 6 06:29:06 CEST 2014

Niečo podobné už vyvinuli na francúzzkej univerzite.
Jedná sa o kombináciu ultrazvukového a mikrovlného radaru. Prístroj obsahuje
tri čidlá- dve ultrazvukové a jedno mikrovlné.
Prvé ultrazvukové čidlo sníma priestor smerom vpred a druhé je pootočené cca
10 stupnov smerom k zemi. Mikroprocesor vyhodnocuje priestor cca 2m smerom
dopredu a cca 1m do šírky. Pri zrýchlenej chôdzi sa oblasť smerom vpred
rozšíri až na cca 5m, aby užívatel dostal hlásenie v predstihu.
Zariadenie je schopné vyhodnotiť napríklad fakt, že v ceste je prekážka,
respektívne aj to, že schody smerujú dole, alebo hore.
Mikrovlné čidlo zaistuje indikáciu kovových prekážok, napríklad natiahnutý
drôt, alebo plot s pletiva.
Minimálny objekt je letiaca mucha, rovnako je možnéé pomocou  prístroja
náisť východ z miestnosti, teda indikovať dvere.
Rovnako prístroj zaznamená pohyb, teda ak niekto iný vkročí do miestnosti.
Hlášky je možné nahrať v lubovolnom jazyku.
Na prvý moment to vyzerá celkom dobre, ale nie som si istý s vyhodnotením
priestoru, nakolko je použitý len jeden snímač v horizontálnom smere.
Pre dokonalé vyhodnotenie by boli totiž potrebné minimálne 2, lepšie 4
snímače.
Cena cca 145€, poštovné cca 50€.
Bol tu ešte jeden projekt "ven ze tmy", kde boli použité dve kamery
snímajúce priestor vpravo aj vlavo. Výsledok sa oznamoval vestou s
vibráciami.
Sú tu ešte okuliare s ultrazvukovými čidlami a  rôzne tyfloradary.
Praktické použitie týchto pomôcok je diskutabilné a vyžaduje dlhšie overenie
funkčných vlastností viacerými nevidiacimi..
Peter