[Fanda] Thinkpad X230 a zvuk

Daniel Sobota daniel.sobota na nextra.sk
Čtvrtek Říjen 31 14:01:50 CET 2013

Zdravim,
Mam taky tp-x230 a musim potvrdit, ze je to podareny kusok. ale ku
sluchatkam a konektorom. Ide len o to ze tieto sluchatka maju 4 pinovy
jack namiesto klasickeho 3 pinoveho a ide o to ako ktore sluchatka s
mikrofonom ci ovladacimi prvkami su zapojene. Stlacenim onoho tlacitka u
mojho handsfree a combo 4pin (4 kontaktoveho-vodicoveho) konektoru dojde
k spravnemu pripojeniu uzemnenia. slapsi zvuk bez uzemnenia je sposobeny
ze idu signali len z laveho a praveho kanalu a v sluchatkach dojde k ich
prepojeniu, ale bez uzemnenia zvuku, preto je monosignal velmi slaby -
jaws a podobne. V prirucke ku notebooku som sa docital, ze by notebook
toto mal sam detekovat, ale usicujne sa tak nedeje. mozno sa to da
niekde nastavit, ale nenasiel som kde. 4 kontakty sa z pravidla
vyuzivaju na lavi, pravy, mikrofonovy a spolocny uzemnovaci signal.
stlacenim tlacitka sa niktore kontakty skratnu, co by malo byt pre
zariadenie informacia aby napriklad prijal hovor. je to zjednodusene
povedane. Rieenie medzikusom urobi to ze vacsia ploska pre uzemnenie
ktora je na jacku 4 pinovom rozdelena to skratne a je vymalovano.
Tos tak v strucnosti.
s pozdravom
Daniel