[Fanda] funkční klávesy u notebooku

Ondrej Rosik ondrej.rosik na gmail.com
Čtvrtek Říjen 31 06:00:42 CET 2013

Viem prečo a viem aj čo s tým, ale bez vidiaceho človeka to nespravíte.
Jedná sa pravdepodobne o nejaký HP notebook. Oni sa rozhodli, že
predvolene nechajú akoby zapnutý kláves fn. Takže ak chcete dať F2,
musíte ho stlačiť aj s klávesom fn. Ak chcete vykonať napr stíšenie
hlasitosti tak stačí len f8 (alebo iná f klávesa, ale bez tlačidla fn).
Teda úplne naopak, ako sme zvyknutí.
Funkciu treba zakázať v biose. Podrobnejšie by sa dalo zistiť, keby ste
napísali, o aký model ide. Volá sa to ale extended keys a malo by to byť
vypnuté, teda disabled, ale asi to bude niekde v tom biose zanorené,
takže skúste napísať model prípadne googliť.
Možno by sa celá vec dala obísť nejakým autohotkey skriptom, ale neviem
toteraz narýchlo testovať, lebo by som si to musel zapnúť a tuším na
mojom notebooku to bolo buď vypnuté, alebo to tu ešte vôbec nemám. Ale
stretol som sa s tým na inom HP, a tam to stačilo len raz v tom biose
vypnúť a bol s tým pokoj.